Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dnes 29.9.2020 prišla obálka s upomienkou od firmy Westerfield Int. AG. Prišlo to na meno mojej mami, ktorá si nie je vedomá, že jej niekto volal a že si teda niečo objednávala.
Upomienka je napísaná lámanou česko-slovenčinou a po krátkom googlení som zistil, že ide asi o podvod.
Nezaplatené faktúra č. 5104278, dátum vystavenia faktúry: 30.01.2020, dátum splatnosti: 07.03.2020, číslo predplatného 119023.
Ako píšem vyššie, ide asi o podvod, no nerád by som platil nejaké penále alebo riskoval exekúciu.
Chcel by som teda vzniknutú situáciu vyriešiť tak, aby nebolo potrebné nič platiť a aby mi už žiadne podobné upomienky nechodili.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Westerfield Int. AG, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že mezi spotřebitelem a společností nebyla uzavřena žádná smlouva, a proto není spotřebitel povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Pokud byla smlouva přeci jen uzavřena, spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu. Výše uvedená část vyjádření platí pro případ, že by se podařilo prokázat, že smlouva byla platně uzavřena.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Žádost o smazání osobních údajů může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.