Společnost


Petr Šustai

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#4527Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 25 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2014, před 10 lety

Vladislav Křivda

Znění stížnosti

Objednal jsem si motokolo přes eshop. Kolo nefungovalo a poslal jsem na výměnu pryžové kroužky, rozetu a řetěz. Poslali rozetu, kroužky, ale řetěz byl prý dobrý. Kolo stále nejelo. Poslal jsem tedy znovu řetěz a poslali mi zpět nový. Stav byl stále špatný: motor byl nefunkční, karburátor tekl, řetěz byl hlučný a neseřiditelný, kladka pro napnutí řetězu se uvolňovala, nádrž byla rezavá. Potřetí si nechali odvézt celé kolo. Volali, že motor je v pořádku, nádrž na benzín není rezavá a řetěz je také v pořádku a kolo jim bez problémů fungovalo a má reklamace je tedy neoprávněná a vše mám uhradit. Když jsem kolo vyzkoušel, stav se nezměnil a kladka se rozsypala po 50 metrech, kdy dojelo i kolo. Naposledy jsem poslal písemnou reklamaci s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy pro opakované vady. Pan Šustai nesouhlasil s reklamací a odstoupením od kupní smlouvy a doporučil mi kolo přes inzerát prodat.


Produkt

jedná se o MOTOKOLO DHS-SUNWAY Life 80 ccm


Požadované řešení

Kolo má nefunkční pohonnou jednotku a mám zájem o odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz za vadné zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2014 14:54, před 10 lety

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jedná se o právní vyvratitelnou domněnku, kdy důkaz opaku provádí prodájící.

Dokud prodávající neprokáže opak, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Jedná se o reklamační řízení, které musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Je-li reklamace oprávněná, spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s jejím uplatněním. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde zpravidla tehdy, jestliže stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát opravována, se opětovně vyskytne. Pokud jde o různé závady, které byly odstraňovány opravou, právo na odstoupení lze uplatnit při 4. reklamaci. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování vad řádně užívat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2015 15:23, před 10 lety

Subjekt Petr Šustai byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.