Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si motokolo přes eshop. Kolo nefungovalo a poslal jsem na výměnu pryžové kroužky, rozetu a řetěz. Poslali rozetu, kroužky, ale řetěz byl prý dobrý. Kolo stále nejelo. Poslal jsem tedy znovu řetěz a poslali mi zpět nový. Stav byl stále špatný: motor byl nefunkční, karburátor tekl, řetěz byl hlučný a neseřiditelný, kladka pro napnutí řetězu se uvolňovala, nádrž byla rezavá. Potřetí si nechali odvézt celé kolo. Volali, že motor je v pořádku, nádrž na benzín není rezavá a řetěz je také v pořádku a kolo jim bez problémů fungovalo a má reklamace je tedy neoprávněná a vše mám uhradit. Když jsem kolo vyzkoušel, stav se nezměnil a kladka se rozsypala po 50 metrech, kdy dojelo i kolo. Naposledy jsem poslal písemnou reklamaci s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy pro opakované vady. Pan Šustai nesouhlasil s reklamací a odstoupením od kupní smlouvy a doporučil mi kolo přes inzerát prodat.
jedná se o MOTOKOLO DHS-SUNWAY Life 80 ccm
Kolo má nefunkční pohonnou jednotku a mám zájem o odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz za vadné zboží.
|
Tweet |
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jedná se o právní vyvratitelnou domněnku, kdy důkaz opaku provádí prodájící.
Dokud prodávající neprokáže opak, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Jedná se o reklamační řízení, které musí být vyřízeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Je-li reklamace oprávněná, spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s jejím uplatněním. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde zpravidla tehdy, jestliže stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát opravována, se opětovně vyskytne. Pokud jde o různé závady, které byly odstraňovány opravou, právo na odstoupení lze uplatnit při 4. reklamaci. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování vad řádně užívat.
Subjekt Petr Šustai byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.