Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obdržel jsem jiné zboží, než jsem na e-shopu objednal a zaplatil. Zboží jsem vrátil dle pokynu prodejce, poštovné za odeslání zpět mi odmítl uhradit. Prodejci jsem zaslal všechny doklady a opakovaně ho vyzval k úhradě. Jedná se o zřejmé porušení OZ, před dalším krokem k dosažení nápravy vyčkám na případnou reakci dva týdny.
Kolo napletené zadní 26" GrandRock černý ráfek 36děr náboj Altus - přišel jiný rozměr.
Vrácení poštovného za odeslání reklamovaného zboží - podací lístek s částkou jsem prodejci poslal.
|
Tweet |
V případě, že nemá dodaná věc vlastnosti, na které se strany mezi sebou dohodly, má vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě je nutné uplatnit reklamaci. Pokud byla uplatněna reklamace a podnikatel si vyžádal zaslání zboží, spotřebitel může cenu poštovného oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Poněkud odlišná situace je v případě, že spotřebitel využije svého práva na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem, na které má v souladu s § 1829 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů od převzetí, a k němuž nemusí udávat důvod odstoupení. Strany mají po odstoupení povinnost vydat si to, čím původně plnily.
Dle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání ("poštovné za cestu od podnikatele ke spotřebiteli"), které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Pokud jde o náklady na dodání při vracení zboží ("cesta od spotřebitele zpět k podnikateli"), nese tyto náklady spotřebitel. Jediná výjimka je v případě, že podnikatel neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku. V případě chybějícího poučení tedy nese náklady za doručení "tam i zpět" podnikatel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.