Společnost


ELITE Date s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45281Odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2020, před 4 lety

Jakub Fridrich

Znění stížnosti

Dne 21. 9. jsem si u společnosti ELITE Date s.r.o. objednal 9 měsíční členství. Za toto členství jsem zaplatil částku CZK 891,- Kč. Po zjištění, že se na seznamce nenacházejí žádné vhodné partnerky (resp. téměř žádné), dle mnou zadaných parametrů, jsem se rozhodl, že zruším prémiové členství, ve 14 denní lhůtě. Proto jsem tedy dne 24.9.2020 chtěl odstoupit od kupní smlouvy. Napsal jsem proto email na kontakt uvedený u společnosti, kde jsem sdělil, že žádám o odstoupení od kupní smlouvy. Z této společnosti, mi však bylo emailem obratem sděleno, že v obchodních podmínkách, které jsem odsouhlasil, je mimo jiné následující odstavec, a že mi tedy peníze vráceny nebudou.

Citace z OP:
2) Pokud uživatel zpoplatněných služeb zruší svou registraci a/nebo jinak odstoupí od smlouvy, souhlasí s tím, že mu nebudou vráceny žádné již uhrazené platby.


Chci tedy poprosit o prošetření případu. Děkuji


Produkt

Premiové členství na 9 měsíců


Požadované řešení

Vrácení poměrné části peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 20:08, před 4 lety

Spotřebitel může v souladu s § 1834 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy (ta je zakotvena v § 1829 občanského zákoníku), uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Ustanovení upravující právo spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve 14denní lhůtě bez udání důvodu je nepochybně ustanovením, které má za cíl chránit spotřebitele jako slabší smluvní stranu. Dle § 1812 odst. 2 občanského zákoníku platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. K ujednání, kterým se spotřebitel vzdá nároku na vrácení jím uhrazené kupní ceny v případě odstoupení od smlouvy, se ze zákona nepřihlíží (jakoby ani nebylo). Spotřebitel má v takovém případě nárok na vrácení kupní ceny. Ta může být zkrácena v rozsahu, který je popsán výše. Podnikatel má povinnost zaslat peněžní prostředky spotřebiteli do 14 dnů od odstoupení.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pro úplnost dodáváme, že citované ustanovení obchodních podmínek je navíc zakázaným ujednáním ve smyslu § 1813 a § 1814 písm. c) občanského zákoníku. Rovněž se jedná o nepřiměřené ujednání, ke kterému se v souladu s § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží. Taktéž lze ujednání kvalifikovat jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku. K takovém ujednání se rovněž nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2020 22:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.