Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
společnost Sconto Nábytek, s.r.o. mi měla tento týden doručit sedací soupravu, avšak termín nesplnila. Dokonce mi to nebyla ochotna dát ani vědět. O celou situaci jsem se musel sám telefonicky zajímat. Není ochotna se mnou komunikovat. Od včerejška se snažím dovolat na několik telefonních čísel pobočky na Černém mostě (225 510 300, 225 510 303 a 225 510 337), ale ani na jedno číslo i po dlouhém vyzvánění se není možné dovolat. Píši emaily na info@sconto.cz, ale na emaily nikdo nereaguje. Jediný telefon, kam se mohu dovolat je 225 510 000, což je zákaznická linka, která situaci vždy po mém telefonátu urguje, ale bez výsledku. Slíbili, že se mi dokonce ozve vedení společnosti. Opět se nikdo neozval. Jako zákazník mám právo dle smlouvy na sankce z prodlení. Jediné, co mi od společnosti Sconto Nábytek, s.r.o. dorazilo byla SMS s informací, že sedací souprava nebude doručená v termínu, jak bylo dle smlouvy slíbeno.
Ve stížnostech zde čtu samé výmluvy. Dokonce i lži o tom, že společnost Sconto Nábytek, s.r.o. se snažila svým klientům dovolat. Tak to určitě ne. Jsem jeden z těch, se kterými odmítají komunikovat a rozhodně mi nikdo nevolal. V opačném případě by mi přišla sms, že se mi někdo snažil dovolat. Na emaily společnost taktéž nereaguje. V životě jsem se nesetkal s takovou arogancí. Celou objednávku bych rád stornoval a to jenom s ohledem za takové jednání s lidmi, které považuji za nehorázné.
Tomáš Herzinger
Nedodané zboží a nekomunikace
Storno a navrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že stížnost na dtest byla podána už 30.9. a dnes je 16.10., byla již se zákazníkem v mezidobí vyřešena a zákazník je spokojen.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.
Dobrý den pane Hušku,
Zatím ještě dodané zboží nemám, ale v tuto chvíli se mnou Černý most komunikuje, takže je vše v pořádku, co ale v pořádku není, že se na to dTest vykašle a pak to opožděně podá, když už se situace řeší. 15 dní od podání uběhla dlouhá doba. Děkuji.
Tomáš Herzinger
Děkujeme za potvrzení. K času zpracování stížnosti uvádíme, že bohužel nejsme schopni kvůli velkému vytížení naši bezplatné služby zpracovat všechny podané stížnosti okamžitě. Za komplikace se omlouváme. Vzhledem k tomu, že spotřebitel potvrdil sdělení společnosti, stížnost uzavíráme.