Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupení kotle Prosat 48 kw
Při snaze uvést kotel do provozu tento nenastal k vůli poruše systému podávání paliva.
Potřebuji se spojit s dodavatelem-firma Sorbes p.Milan Prucek, kde při koupi mi byl přislíben kompletní servis kotle.
Dodnes nemůžu najít spojení, jak přes internet, tak přes telefon.
Prosím o uvedení jakéhokoliv možného spojení s touto firmou.
Juvan Iliadis Zlaté Hory.
Prosím o co nejrychlejší zpětnou vazbu sdělení.
Děkuji
Kotel na hnědé uhlí Prosat 48 kW
Zajistit opravu a uvedení do provozu výše uvedeného kotle, případně sdělit zastoupení servisu v ČR. (kotel je polské výroby).
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamaci je možné uplatnit na nejbližší pobočce prodávajícího poskytující shodný sortiment zboží, a není-li taková, tak v sídle společnosti. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail či dopisem zaslaným na sídlo společnosti. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci (tzn. např. doručením doporučeného dopisu - k tomu srov. úpravu domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku); při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Není-li možné se společností komunikovat prostřednictvím e-mailu, popř. telefonu, je možné zaslat společnosti dopis, a to nejlépe doporučeně. Sídlo společnosti se nachází na adrese: Zámostní 1155/27, Ostrava, PSČ 71000.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.