Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem u firmy kamna. V únoru byla podána první reklamace ohledně rezavých plátů, nebyla dodržena lhůta 30 dnů na vyřízení reklamace. V květnu byly dodány nové plotny, které byly opět do měsíce reklamovány, vlhkost v baráku nebyla odborníkem zjištěna. Reklamace byla uznána s tím, že 25.9. mi budou zaslány peníze v plné výši 16 990 Kč. Snažila jsem se o smír mailem a dnes osobně vedoucí mne sdělil za přítomnosti svědka s úsměvem, že mi někdy peníze pošle. Proto se obracím na Vás s žádostí o pomoc.
Vrácení peněz za reklamovaný sporák na tuhá paliva
Požadují vrácení peněz za oprávněnou a uznanou reklamace včetně procent z prodlení.
|
Tweet |
Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná a spotřebitel odstoupil od smlouvy, zrušila se smlouva od počátku. Smluvní strany jsou následně povinny si vrátit poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.