Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
potřebovala bych odstoupit od smlouvy s centrálním registrem dlužníků. Háčkem je, že je proto vyžadován generovaný formulář z už. účtu s notářsky ověřeným podpisem. Už. účet jsem však společně s daty jsem bohužel nechala z databáze příkazem předčasně vymazat. Předpokl., že výmaz dat se nerovná ukončení smlouvy.
Na účtu nefigurovaly žádné objednávky, ověření identity bylo uhrazeno. Jak postupovat, koncem listopadu má nabíhat poplatek na období 2021 za vedení účtu. Tel. kontakt na CERD je neex. číslo a e-mailová odpověď odkazuje na ukončení přes účet.
Děkuji za informaci.
smlouva
odstoupení od smlouvy včetně výmazu odvolatelných osobních údajů
|
Tweet |
Pro zrušení účtu doporučujeme zaslat podnikateli písemnou výpověď, a to prostřednictvím poštovních služeb doporučeným dopisem s dodejkou. Požadavek podnikatele, že musí být výpověď zaslána na generovaném formuláři s notářsky ověřeným podpisem, by se posoudil jako nepřiměřený, který nelze po spotřebiteli požadovat, neboť jej zákon nevyžaduje. Postačí tedy, pokud spotřebitel zašle dopis, z něhož bude zřejmé, že požaduje závazek ukončit. Jakékoli poplatky za zrušení účtu by byly rovněž neoprávněné.
Pokud by podnikatel i nadále trval na zaplacení, musel by svůj nárok uplatnit u soudu, kde by rovněž musel prokázat, že je pohledávka oprávněná.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.