Společnost


Fidemia Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:115
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#45302Špatná komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2020, před 4 lety

Vlastimil Podrazil

Znění stížnosti

Dobrý den dne 09.10.2019 jsem u firmy allhere.cz zakoupil elektro koloběžku GR25Ahs nějakýma vadama doručeno bylo asi během 2 dnů no ale ani jsem si ji neužil a dne 21.10.2019 jsem měl nehodu střet s osobním autem kdy mi nedal řidič přednost na hlavní komunikaci vše se řešilo policií a přes pojistku pána vše se dořešilo a já mohl odeslat do servisu odeslání proběhlo 13.11.2019 bylo vypsáno co bylo poškozeno při nehodě vše se protahovalo tím že mi servis neposlal vyčíslení škody pro pojištovnu tak začali z mé strany urgence a stále nic no pak mi to poslali dodal jsem to pojištovně pojištovna mi poslala 15 000 kč kolobka stála 24099kč servis mi napsal že oprava bude stát 23000 kč což jsem odmítl a žádal jsem jen náhradní díly na výměnu vše se jen protahovalo až dne mi kolobku poslali zpět dne 07.05.2020 mi ji přivezli jenže kolobka byla v servisu více jak půl roku a tím se poškodila baterka urgoval jsem to prva slibovali že mi ji vymění ale vše marně stále jsem je prosil mejlama ale bohužel nikdo se mnou nekomunikuje tak že mám kolobku ale bohužel je mi na nic nebot baterka se mned vybije už nevím na koho se obrátit pomůže mi někdo děkuji s pozdravem Podrazil


Požadované řešení

prosím o pomoc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2020 12:27, před 4 lety

Ohledně snížení kvality baterie platí, že by se mohlo jednat o poškození převzaté věci. V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Tento nárok je vhodné uplatnit vůči servisu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Ohledně výši náhrady při pojistné události v dopravě je možné uvést, že dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. II. ÚS 2221/07 ze dne 19. března 2008, platí, že "pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla. V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu i to, že poškozenému ono diskutabilní tzv. zhodnocení vozidla v podstatě bylo protiprávním jednáním vnuceno. V důsledku škodné události se tak dostává do situace, kdy ačkoliv na rozdíl od viníka škody si počínal v souladu s právem (v konkrétním případě neporušil dopravní předpisy), je nucen vynaložit ze svého značnou částku na to, aby své vozidlo mohl vůbec používat jako před škodnou událostí."

V novějším nálezu, sp. zn. I.ÚS 1902/13 ze dne 11. 6. 2014, se Ústavní soud vyslovil, že uhrazení celé ceny účelně provedené opravy (směřující jen k odstranění následků škodné události) by mělo být pravidlem. Nelze pouze uzavřít pojistné šetření se závěrem, že oprava byla provedena novými díly a z toho důvodu došlo k obohacení na straně spotřebitele a proto pojišťovna přistupuje k amortizaci.

Pokud by tedy pojišťovna odmítala uhradit částku, která i dle nálezů Ústavního soudu ČR poškozenému přísluší, je možné argumentovat těmito nálezy a žádat znovu prošetření události. Nebude-li spotřebitel se svou argumentací úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 15:04, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.