Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
v roce 2016 jsem se zaregistroval ze zvědavosti na seznamce jenjednanoc.cz. A taktéž kliknul na žádost o VIP členství. Jelikož mi velmi záhy došlo, že se jedná o podvod, nic jsem neplatil a službu nevyužíval, ani na stránky nechodil. K registaci jsem použil email, který již roky nepoužívám a tudíž jsem nevěděl, že mi na něj chodí opakující se upomínky a členství se automaticky prodlužuje. O automatickém členství jsem nebyl řádně informován, bylo uvedeno pouze v obchodních podmínkách formou překvapivého ujednání.
V roce 2018 jsem obdržel dopis, údajně od společnosti Auer Witte Thiel z Mnichova, nejprve obyčejně do schránky, na což jsem nereagovat a posléze doporučeně. Žádali uhradit dluh, předpokládal jsem tedy, že se jedná o ten jeden měsíc placeného členství a raději částku uhradil. Tímto jsem považoval celou věc za vyřízenou. hn
Nyní ovšem přišel další dopis s požadováním uhrazení další částky a to ve výši 61,12 EUR. V emailu jsem našel spoustu automaticky zasílaných upomínek ze stránek seznamky a nakonec i z adresy kolekce@auerwittethiel.com. Tato adresa se ovšem neshoduje s kontakní adresou, která je uvedena na stránkách advokátní firmy.
Na adresu support@datahelpdesk.com jsem zaslal žádost o okamžité zrušení členství s tím, že jsem nebyl o jeho automatickém prodlužování řádně informován. Tuto žádost se pokusím ještě odeslat faxem i poštou.
Informaci o jednání firmy jsem zaslal i na dozorující orgán ve Švýcarsku.
Prosím o radu, co dalšího mohu v této situaci udělat.
Přeji si, aby společnost upustila od neoprávněného vymáhání údajného dluhu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Ze zkušeností ostatních spotřebitelů nám není známo, že by se společnost někdy údajného dluhu domáhala soudní cestou
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud tedy společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.