Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dubnu letošního rioku jsem zaplatila slevovému portálu Zapakatel.cz částku 7800,- Kč s tím, že tyto peníze budou poukázány německé CK, která organizuje zájezd do Antalye. Od německé Ck jsem obdržela harmonogram zájezdu. Ze slevového portálu jsem obdržela informace, že se nepodepisuje žádná cestovní smlouva a instrukce budou předány týden před odletem. Před měsícem jsem chtěla změnu spolucestující a začala anabáze mailů, kde mně německá CK neustále odkazovala na zapakatel, nyní bránu slev na kterou jsem stále psala maily, ovšem bez odpovědi. Před 3 dny mně německá ck na můj dotaz ohledně zájezdu negativně odpověděla. Jak mám nyní postupovat, když jsem zjistila, že nejsem jediná postižená a je řada dalších stěžovatelů, kterým slevový portál též neplní smluvené podmínky. Korespondenci se slevovým portálem i německou CK mám k dispozici, vše ovšem bez elektronického podpisu a razítka. Nevím, zda v tomto případě hromadná žaloba bude něco platná. Proto prosím, zda mně můžete sdělit, jestli má cenu dále něco podnikat v této záležitosti. Děkuji za informaci.
Neplnění smluvních podmínek, popsáno výše.
Prosím o sdělení, zda mám šanci dostat své peníze zpět, nebo zda nemá cenu dále něco podnikat.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.