Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
8.8.2018 zakoupena v OBI Prostějov vířivka Lazy Spa Whirlpool Bali, reklamována 31.7.2020 pro nefunkčnost.
POPIS ZÁVADY: Otvory, kterými proudí vzduch do vířivky při zapnutí masážního systému, vniká voda do pláště bazénu. Bazén nejde nafouknout, vzduch těmito otvory uniká.
Reklamovaný výrobek fyzicky doručen do prodejny. Prodejna následně řešila se Servisem Bestway na základě fotografií(!!) a zamítla reklamaci s odůvodněním: "na základě fotografií dochází k závěru, že bazénová vložka nebyla řádně udržována. Zažloutlé a vybledlé čísti nádrže svědčí o nesprávném použití bazénové chemie. Použité chemické výrobky byly v přímém kontaktu s materiálem PVC, proto byla struktura materiálu porušena a následně se vytvořily díry."
S tímto "hodnocením" nesouhlasím, je nepravdivé.
vířivka LAZY SPA WHIRLPOOL BALI
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Provedení odborného posouzení pouze z fotografií je zásadně možné. Na druhé straně v případě, že je nárok spotřebitele zamítán, se nám nejeví jako dostatečně přesvědčivé tvrzení, které není založené na bezprostředním ohledání vadného výrobku, a nabízí se varianta takové tvrzení rozporovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.