Společnost


innogy Česká republika a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45334Vyučtování a nastavení nových plateb!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2020, před 4 lety

Radomír Korbelář

Znění stížnosti

Po vašem vyúčtování a přeplatku jsem dostal nové na další rok s menšími zálohami což chápu,ale topil jsem dřevem a tak malý odběr plynu. Nevím jak to bude dále vzhledem k mému stáří a zdravotnímu stavu!Proto jsem vám volal a poprvé se dohodl na pokračování starých plateb:Také že mě pošlete papír na nesnižování záloh.Jaké bylo mé překvapení když me to došlo že mám nové zálohy ale od roku 2021 a od září!!!!!!Volal jsme znovu a bylo mě řečeno že je to nepustilo do systému,což chápu ale není to moje starost!Že se na to ale podívá a zavolá druhý den !!Samozřejmě nebylo žádné zavolání!Tak jsem volal druhý den a to byl vrchol!!!Volal jsem včera dne 1.10.2020 v 12.55 a vaše operátorka mě řekla že to nejde a nemohu mít zálohy jaký bych chtěl!!Na mou otázku jak to mám udělat když budu topit celý rok plynem a malé zálohy ,tak mě řekla že si musím šetřit!!!!!!!Tak to už je vrchol a pro vás snad lépe když můžete disponovat penězi a do roka vyučtovat?!Loni jsem měl stejný problém že jste mě zadali nové platby,ale až za rok!Po telefonátu se to ale vyřešilo!!Letos tedy né a jestli stím do týdne něco neuděláte tak odcházím ke konkurenci i s elektrickou energií!!!!Moje zákaznické číslo je 9513268189-Korbelář Radomír Č.S.Pionýrů 139 53807 Seč


Produkt

9513268189 plyn a elektrika stejné.


Požadované řešení

Zanechat stejné zálohy co nejdříve,jinak od dalšího měsíce přecházíme jak plyn tak elektrika ke konkurenci.Také mě informovat s vašima závěry a řešením z vaší dispečerkou?!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2020 11:46, před 4 lety

V souladu s § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje. Jedná se o deklaraci základní zásady závazkového práva pacta sunt servanda. Zároveň dle § 5 odst. 1 občanského zákoníku platí, že kdo se veřejně nebo ve styku s jinou osobou přihlásí k odbornému výkonu jako příslušník určitého povolání nebo stavu, dává tím najevo, že je schopen jednat se znalostí a pečlivostí, která je s jeho povoláním nebo stavem spojena. Jedná-li bez této odborné péče, jde to k jeho tíži.

Pokud tedy zaměstnanec jedná v pozici profesionála zastupujícího podnikatele (společnost) se spotřebitelem, a ujistí ho (resp. slíbí mu) pokračování smlouvy s placením záloh v určité výši, pak je jeho povinností toto pokračování zajistit. V opačném případě jde jeho pochybení k tíži společnosti. Jednání zaměstnance v souladu s § 430 odst. 1 občanského zákoníku zavazuje společnost, nejednalo-li se o zjevný exces.

Pokud došlo k jednání, které je v rozporu se slibem, který spotřebitel původně obdržel, a toto jednání se negativně odrazí ve vyúčtování dané služby (tj. k tíži spotřebitele), máme za to, že s ohledem na výše citovaný § 5 odst. 1 občanského zákoníku může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat. Pokud došlo k dání slibu po telefonu, upozorňujeme spotřebitele, že bude pravděpodobně ve složité situaci co se týče důkazního materiálu k prokázání jeho tvrzení.

Lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu upravuje § 16 vyhlášky č. 545/2006 Sb., o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství. Dle tohoto ustanovení musí být reklamace vyřízena do 15 dnů od jejího doručení a rozdíl v platbách musí být vypořádán do 30 dnů ode dne doručení reklamace, pokud je posouzena jako oprávněná.

Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne dodavatel zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 7500 Kč.

V případě, že poskytovatel dodávky elektřiny reklamaci vůbec nevyřídí, popřípadě nevyřídí ve výše uvedených lhůtách, má spotřebitelka možnost se obrátit na Energetický regulační úřad, který dohlíží nad dodržováním předpisů v oblasti elektroenergetiky, tedy i nad dodržováním standardů dle vyhlášek o kvalitě dodávek elektřiny/plynu a služeb v elektroenergetice a plynárenství.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2020 10:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.