Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
můj příběh začíná cca před měsícem, kdy jsem se rozhoupal objednat diagnostický přístroj.
Jedná se o dignostiku hella gutmann s označením 8PD 010 601-931, jelikož jsme ho používali v bývalé práci a bude se mi hodit do portfólia firmy kvůli kalibracím kamer a senzorů po výměně oken.
Oficiálně stojí diagnostika od 55000 do 90000kč (https://www.autodiagnostik.cz/diagnostika-hella-gutmann/mega-macs-pc-700.html - toto je ofiko distributor, to jsem se dozvěděl až o pár dní později)s tím, že ti to přijedou nainstalovat představit, zaškolit atd.
Takže jsem na netu hledal, až našel, že na jiných serverech shopech tu samou diagnostiku za 20t. a víc. Po usilovném pátrání jsem zjistil, že se tato diagnostika tváří stejně jako ta dražší. Tím, že tu diagnostiku znal a už jsem to jednou úspěšně instaloval v minulé práci jsem se dotazoval na funkčnost tohoto čísla, jestli je to funkční diagnostika a co je za potřebí.. ..bylo mi řečeno něco o fungování do budoucna(placení). To mi nevadilo a že pod tímto kódem se skrývá diagnostický přístroj a že mi ho musí aktivovat ten daný eshop( v tu dobu již mi diagnostika přišla a já čekal až budu mít připravený notebook).
Hned jak jsem zjistil, že mi to hází hlášku.. ..že tato verze nepodporuje daný jazyk - český- jsem znovu komunikoval jak s eshopem o aktivaci produktu i také s podporou od Helly v Čr. Z e-shopu mi bylo emailem sděleno, že aktivace bude stát cca 28t. bez DPH a bez jejich marže. To jsem nechtěl akceptovat, jelikož to nebylo u produktu avizováno( již to tam dopsali a produkt zdražili https://mlparts.cz/autodiagnosticke-zarizeni-hella-gutmann-8pd010601931), tak jsem na radu z podpory od helly zaslal kompletní balení s potřebnými náležitostmi zpět na eshop s tím, že je to vratka dle zákona do 14 dnů.
Mám video jak to rozlepuju i fotky jak to balím, asi jsem čekal nějaký problém. Zítra tj. 2.10.2020 je poslední den, kdy by mi měli zaslat peníze, které jsem jim tam poslal. Balík se mi pokoušeli poslat 29.9.2020 zpět s tím, že jsem jim to odmítl hned, jak jsem dostal zprávu o přijetí zásilky od dopravce a včera večer mi přišlo na email toho.. ..viz dole dnes jsem se jim k tomu vyjádřil tak jak jsem se vyjádřil.
Počkám co ještě pošlou, popř. aby prošla ta zákonná lhůta a pak bych chtěl začít nějak řešit.
Mimochodem přibližně před týdnem mi volali z Eshopu s tím, že výrobce chce peníze za uvedení do původního stavu.. ..telefonát na 20 minut.. ..kde jsme se ve finále domluvili, že mi pošlou cenovku na schválení a odsouhlasení. Nestalo se.
Jinak hella tento produkt prodává jako..
Mega macs PC
Poznámka
8PD 010 601-931 MEGA MACS PC - Hardware kit 990,00 Vždy dohromady s
8PY 010 600-911 MEGA MACS PC - Basic Software 1 000,00
Možné licence
8PY 010 600-161 Update Plus 480,00
Aktualizace pouze databanky vozidel
8PY 010 600-131 Update & Repair Plus Flat 720,00 1. rok vždy se zařízením fakturujeme za 1 € / 1 Kč
tohle mi poslali z podpory od helly, takže ten set jsem nekoupil jako software ale jako MEGA MACS PC - Hardware kit.
člověk se snaží ušetřit a ono ***** :-D
Za mě by stačilo poslat nějaký pohled s razítkem a trochu na ně udělat bubu.
Děkuji.
Diagnostika je z polska, nedá se používat a ani ověřit jestli je zařízení funkční, bez zaplacení aktivace přes eshop, o tom se nikdo nezmínil ani slovem a při zjištění tohoto faktu jsem ihned poslal diagnostiku zpět
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Prodávající může v souladu s § 1833 občanského zákoníku pokrátit vracenou částku pouze v případě, že došlo vinou spotřebitele ke snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To znamená jinak, než je možné s ním nakládat při jeho zkoušení v kamenné prodejně.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § ustanovení 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.