Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dne 31.7.2020 mě bylo sděleno toto:Máte u nás zakoupen poznávací zájezd Královská města Maroka od 10.9.2020.
Bohužel jsme nuceni Vás informovat, že pro malou obsazenost rušíme tento zájezd.
Jelikož pro vás nemáme žádnou podobnou alternativu, tak Vám můžeme vrátit peníze za zájezd zpět na váš účet.
Poprosím Vás tedy o zaslání Vašeho čísla účtu, kam můžeme Vaši zaplacenou zálohu vrátit zpět.
Dne 3.8.2020 jsem odesla číslo svého účtu.
Dne 8.9.2020odeslal na Čedok tetto E-mail mám na Vás jeden dotaz,dne 3.8.2020,jsem na Vaši žádost odeslal Vaši cestovní kanceláři Čedok číslo svého účtu k navrácení peněz za zrušený poznávací zájezd Královská města Maroka.Dodnes mi peníze nebyly zaslány.Věřím,že mi sdělíte,v jakém termínu tak bude učiněno.
Dne 15.9.2020 mi došla tato odpověď:Omlouvám se za komplikace.
Ohledně zaslání vratky Vás ještě poprosíme o chvíli strpení. Jelikož je vratek opravdu velké množství a všechno zpracovává naše finanční oddělení postupně.
Pokud by Vám zaplacená záloha nedorazila po delší době na účet, můžete se obrátit na naše reklamační oddělení z důvodu urgence vratky zaplacené zálohy.
Ještě jednou se velice omlouvám za komplikace.
Dodnes 3.10.2020 mi žádné peníze nepřišly.Nevím,kam se mám dále obrátit.
Myslím si,že by CK Čedok mi měla oznámit,pokud není schopna tyto peníze vrátit,v době uložené ji zákonem,do kdy tak učiní,což se ale nestalo.
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.