Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45399Stížnost na postup banky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2020, před 4 lety

Aneta Novák Ševčíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v RB mám půjčku, tuto půjčku jsem chtěla předčasně celou splatit, proto jsem si přes internetové bankovnictví zažádala o zaslání vyčíslení, které mi dorazilo emailem. Požadovanou částku jsem odeslala na uvedený účet a jakmile jsem ji viděla v připsaných platbách volala jsem na linku a požádala, aby si banka částku stáhla. Pracovnice mi potvrdila zadání příkazu a do této chvíle bylo vše v pořádku.

Následně jsem obdržela telefonát s tím, že nelze úvěr splatit jelikož na účtu chybí platby za duben a květen ve výši 26.206 Kč.

Tyto platby jsem původně chtěla zahrnou do moratoria ale jelikož jsem se marně pokoušela dovolat a dopsat (asi 8x) na RB s žádostí o moratorium hradila jsem je poté najednou dle dohody s paní, která se mi konečně na konci května ozvala a udělala odklad splátek od 1.6.2020. To je už nyní nepodstatné jelikož dle výpisu z úvěrového účtu je jasně vidět, že 29.5. tam tato platba přišla.

Na mou otázku jak je to možné, když mám dva doklady o tom, že tato částka nechybí a na úvěrovém účtu je mi bylo řečeno, že se jedná asi o technický problém, systémy mají prý problémy kvůli moratoriu. Chtěla jsem tedy zaslat nové vyčíslení s údajně chybějící částkou 26.206 Kč bylo mi řečeno, že to nejde. Následně mi jiná pracovnice linky poradila ať tam pošlu znovu těch 26.206 Kč a až se úvěr splatí a bude vyúčtován přeplatek mi bude vrácen. Upřímně 26.206 Kč nejsou žádné drobné, abych je měla jen tak po kapsách a mohla je tam hned poslat. Takže jsem si půjčila od rodičů a zaslala stejnou platbu na úvěrový účet znovu kam znovu došla.

Dnes jsem znovu volala na infolinku a znovu podala žádost, aby bylo prostředky staženy. Na otázku jak dlouho to bude trvat mi nikdo nedokázal odpovědět. Zda je to nyní v pořádku jsem taky nedostala odpoveď.

Banka po mě tedy zcela neoprávněně požadovala téměř 30 tis. nad rámec vyčíslení, ani mi to nedokázali dát písemně ale jelikož žádám o hypotéku potřebovala jsem mít úvěr splacený co nejrychleji, jelikož je to překážkou. Nyní je tomu 10 dnů, kdy má banka celou částku + peníze nad rámec na úvěrovém účtu a odmítá si je stáhnout bez udání důvodu. Nikdo se mnou nekomunikuje, bankéřka mě posílá na infolinku a na infolince to hází na oddělení, které údajně nemá telefon, na emaily nikdo nereaguje.

Budu ráda za jakoukoliv pomoc.
Děkuji Bc. Aneta Novák Ševčíková


Produkt

Předčasné splacení úvěru


Požadované řešení

Stačilo by, kdyby se mnou RB komunikovala a potvrdila, že mi oněch 26 tis. nad rámec vrátí a kdy budou prostředky na splacení staženy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2020 15:33, před 4 lety

Pokud spotřebitelka splatila dlužnou částku, a nad rámec toho zaslala společnosti další finanční prostředky, de facto kvůli technické chybě na straně společnosti, nemá společnost žádný právní důvod k tomu, aby peněžní prostředky odpovídající bezdůvodnému obohacení zadržovala. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Banka by tak měla bezprostředně po obdržení výzvy k navrácení peněz, resp. vyplacení přeplatku, tyto prostředky spotřebitelce poskytnout.

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 800 900 900 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.