Společnost


KTST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45408Neoprávněná sankční pokuta ve výši 5.000,-Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2020, před 4 lety

Roman Vaněk

Znění stížnosti

Dne 29.11.2017 podepsána objednávka do soutěže na dodávku elektrické energie a plynu. Všechny požadované doklady poskytnuty kurýrovi při sepisování objednávky. Příslib slevy na plyn ve výši cca 6.500,-Kč ročně, elektřiny pak cca 500,-Kč ročně. Za 4 roky nezaslána vysoutěžená cena. Firma KTST sama objednávku stornovala s tím, že jsem nedodal uvítací dopis ELEKŘINA+PLYN a požadují za porušení povinnosti smluvních stran sankční pokutu ve výši 5.000,-Kč. Podle máho názoru sama firma KTST nesplnila bod č.4 objednávky - do současné chvíle mě neseznámila s vysoutěženou cenou !!!
Z mé strany není důvod od objednávky odstupovat.


Požadované řešení

Zrušení sankční pokuty a dodržení bodu č. 4 POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN ze strany poskytovapete služeb, společnosti KTST


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 11:52, před 4 lety

Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2021 14:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.