Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.4.2020 Jsem zaplatil 150000Kc za FScen 4 Fakturace 2020190095
Zakoupena vec nema uceleny navod k pouziti v ceskem jazyce. Na woocapu jsem pozadoval do 28.8.2020 doplneni Informaci , telefonicky jsem s panem V. V. o nedostatcich Vícekrat hovoril a vyjadroval zájem o pisemne doplneni navodu k pouziti- nedodali a hlasem v telefonu vyjadruji ze to pisemne doplnovat nebudou
Mame zajem Odstoupit Od smlouvy a vratit penizze. Nas zajem o Komunikací neprijimaji vicekrat pan V. V. neprijima Telefon
F-SCEN4 cena 150000Kc
Odstoupeni Od smlouvy pro nedodrzeni povinnosti Prodejce §634/1992sb vratit plnou za place our castku 150000Kc proti predani F-Scen 4 zadame zohlednit nouzovy stav a mimoradna opatreni a take snizenou pohyblivost obcana +65 let
|
Tweet |
V řešené věci by se mohlo jednat o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., neboť zboží pro absenci českého návodu neodpovídá právním předpisům. Porušení povinnosti prodávajícího dodat zboží vč. návodu v českém jazyce (k tomu blíže viz § 11 odst. 1 zákona č. 634/1992 SB., o ochraně spotřebitele) je přestupkem dle § 24 odst. 7 písm. i) zákona o ochraně spotřebitele, za nějž hrozí postih ze strany příslušného dozorového orgánu. Tímto orgánem je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel směřovat případně svůj podnět.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud reklamaci podnikatel sice vyřídí, ale se zamítavým stanoviskem (s tím, že český návod zkrátka nedodá a požadavkům právních předpisů tak nevyhoví), doporučujeme spotřebiteli i vzhledem k částce, o kterou se v řešené věci jedná, vyhledat pomoc advokáta a obrátit se na civilní soud.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se před zahájením soudního sporu ještě na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.