Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#45415Neoprávněně naúčtované poplatky za neodebranou službu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2020, před 4 lety

Hedvika Hlaváčková

Znění stížnosti

Po smrti manžela jsem hledala další kontakty přes seznamku Singles50.
Dne 3. 3. 2020 jsem zaplatila poplatek Kč 149,- na měsíční prémiové členství. Za 4 dny jsem si vše rozmyslela a svůj profil chtěla deaktivovat a zrušit členství sama on-line. Toto se mi ovšem samotné nepodařilo (společnost be2 S.a.r.l. to má jistě dobře softwarově ošetřené, aby to jednoduše nešlo). Snažila jsem se vymazat údaje o sobě, ale stále mne to vracelo, pak jsem se snažila všechny údaje o sobě vymazat a zrušit). Dne 8. 3. 2020 jsem hned mailem žádala uvedenou společnost o celkový výmaz a zrušení mého čtyřdenního prémiového členství. Odpověď zněla, že mne nemohou nalézt pod mým e-mailem a poslední věta zněla:
"Pokud jste dříve požádala o smazání profilu pod e-mailem xxxxxx.cz, může být z naší databáze již odstraněn a nebudeme o něm mít žádné informace.
Tento postup je v souladu s GDPR a v zájmu Vaší osobní bezpečnosti a Vašeho pohodlí." Tolik tedy citace. Tím, že nenašli můj profil vlastně přiznali, že již nemohu nadále čerpat jejich služby. Vůbec mne neupozornili, že si ale budou nadále strhávat přes mou platební kartu 1x za čtvrt roku Kč 2 247,- a že tedy automaticky prodlužují prémiové členství, i bez mého profilu. Což je paradox, protože bez profilu se nemůžete s nikým seznamovat, tudíž ani čerpat jejich služby když nejste v databázi. Ani nechtěli další informaci, když už nemohli najít můj profil (který se mi podařilo zázrakem asi zrušit - pak jsem se tam nikdy nedostala při kontrole, jestli jsem ještě v databázi), kterými by zjistili spojení mezi mnou a mou platební kartou a zastavili automatické placení. Další platby Kč 2 247,-odešly hned 4. 4.2020, 4. 7. 2020 a 4. 10. 2020. Žádala jsem dne 4. 10. mailem o opětovné zrušení PČ a zase chtějí podepsanou výpověď jako přílohu nebo písemně do Luxemburgu. Pl. kartu jsem zrušila. Dnes budu opět zasílat výpověď dle jejich požadavku.


Produkt

seznamovací kancelář - měla jsem profil v jejich databázi jako prémiový člen od 3. 3. 2020 do 8. 3. 2020


Požadované řešení

Požaduji vrácení neprávem stržených částek za prokazatelně neodebranou službu (můj profil jsem smazala dne 8. 3. 2020 a tudíž jsem nemohla využívat službu seznamování, když jsem nebyla nikde v jejich databázi, což přiznali, ale přesto mi poplatky za službu strhávaly přes mou platební kartu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2020 13:03, před 4 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2020 12:15, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2020 15:24, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2020 13:54, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.