Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 14.9. jsem nahlásila dTest, že společnost M.B.A. Finance s.r.o.dávku ve výši 1207,11 kč.Zatím se čeká na vyjádření této společnosti, mezitím ovšem kontaktovali z čísla (viz ref. údaj) mého manžela s podobným požadavkem.
Není nám známo, že byvhom něco dlužili spol. UPC DTH S,a,R.L., od níž údajně spoelčost MBA Finance pohledávku odkkopila. nedostali jsme žádné podlkady ke vzniku ani k převodu údajné pohledávk.
Další kontakt budeme považovat za formu stalkingu a obrátíme se na PČR.
S pozdravem
M. Jiříková
Rada jak postupovat.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
V telefonickém rozhovoru zástupce společnosti M.B.A. Finance s manželem paní Jiříkové došlo k dohodě, že doklady potvrzující existenci pohledávky budou zaslány paní Jiříkové doporučeně na adresu jejího trvalého bydliště.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vážení přátelé, předesílám, Vám komunikaci se společností MBAC Group. Ta ignoruje prokazatelnou úhradu ( v termínu) vymáhané částky s příslušným VS (V jednom účetním období se VS neopakuje) nicméně společnost stále opakuje své, a nárokuje si jak údajně dlužnou částku, tak náklady navíc. Žádný právní důvod k vymáhání nedoložila. Občas telefonují, mailují, ačkoliv situace je jasná. Skutečně pokládám jejich postup za stalking. Kopíruji komunikaci za leden - prosinec.
S pozdravem
M. Jiříková
V mezidobí mělo dojít k dodání podkladů potvrzující existenci pohledávky. V přeposlané komunikaci však takové podklady nejsou - plyne z ní to, že došlo k nějaké úhradě, avšak dle společnosti je úhrada neúplná. Bez podkladů bohužel nemůžeme nijak posoudit, zda existenci pohledávky prokazují, či ne.
Jestliže se nelze touto formou shodnout na řešení, resp. hodnocení situace, doporučujeme využít některou z forem řešení, které jsme uváděli v našem úvodním vyjádření.
Stížnost ještě přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážená paní Jiříková,
jak jsme již uváděli v předchozí komunikaci, dlužná částka, kterou vůči Vám nárokujeme, vznikla nedoplatkem za konečné vyúčtování služby v období od 1.10.2016 do 31.10.2016. Faktura číslo 146283055, zaslaná dne 25.10.2016, nebyla uhrazena.
Vámi uhrazená platba dne 22.09.2016 (V.S. 201318490) byla za služby využívané v období od 1.9.2016 do 30.9.2016.
Doufáme, že chápete naše stanovisko a společně se nám podaří vyřešit spor smírčí cestou.
S pozdravem
Lukáš Richter
Manažer call centra
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: