Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45437Náhrada škody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2020, před 4 lety

Miroslav Somr

Znění stížnosti

Zakoupil jsem u Kiwi letenky na zpáteční let z Norimberka na Krétu v loňském roce s tím, že let se měl uskutečnit 1.7.2020 a zpáteční 12.7.2020. Vzhledem k situaci s Covidem jsem se 12.6.2020 emailem dotázal zda se let uskuteční. Přišla odpověď, že ano. A pokud dojde k nějaké změně budu upozorněn!!! Následně 30.6.2020 přišel z Kiwi k vyplnění formulář pro vstup do Řecka. A ještě 1.7.2020 přišla z Kiwi výzva k odbavení na letišti v Norimberku. Jaké bylo překvapení když jsem na letišti zjistil, že let byl již dávno zrušen. Zaplacené parkování + ubytování v cílové destinaci. Nezbylo mi nic jiného než si koupit nové letenky a odletět další den a jeden strávit v Norimberku včetně ubytování. Samozřejmě cena letenky den předem je naprosto odlišná od ceny koupení půl roku dopředu. Na infolince Kiwi mi nějaký hlas hovořící anglicky řekl, že mi nijak nepomůže.
Další den jsme se spojil s českou podporou Kiwi a bylo mi přislíbena náhrada škody přes jejich formulář. Dodnes se tak nestalo i přes jejich neustálé ujišťování, že na tom pracují.

Podotýkám, že mi nejde o finance za zrušený let. Pokud bych byl upozorněn včas tak by to bylo vzhledem k situaci pochopitelné. Jde mi o absolutní neprofesionalitu tohoto uskupení, která pokračuje jejich ujišťování o řešení mé stížnosti. Vše bylo řešeno písemně takže emaily mám k dispozici.


Požadované řešení

Náhrada škody za nově zakoupené letenky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2020 17:14, před 4 lety

Vrácení ceny letenky při zrušení letu:
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Problematikou zrušení letu v současné situaci se více zabýváme v tiskové zprávě: https://www.dtest.cz/clanek-8028/dtest-na-co-mate-pravo-pri-zruseni-letu-v-dobe-onemocneni-covid-19.

Náhrada vzniklé škody:
V případě zrušení letu a následného vynuceného setrvání spotřebitele v místě odletu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc, která spočívá např. i v ubytování v hotelu, pokud se pobyt na jednu noc nebo více nocí stane nezbytným (čl. 5 a 9 Nařízení).

Kromě toho, nedošlo-li k dostatečnému informování o zrušení letu, náleží cestujícímu dle čl. 7 Nařízení náhrada škody ve výši závislé na délce letu [a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů; b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů; c)600 EUR u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b)].

Jde však o práva, která může cestující vznášet jen vůči letecké společnosti, která let zrušila. Ta musí prokázat, že svou informační povinnost splnila. Pokud předala prokazatelně informaci zprostředkovateli (KIWI.com, s.r.o.), který měl povinnost tuto informaci v souladu se smlouvou předat dále spotřebiteli, avšak toto neučinil, je možné využít "pouze" institut náhrady škody za porušení smluvní povinnosti stanovení v § 2913 občanského zákoníku a obrátit se nikoliv na dopravce, ale na zprostředkovatele. Hradí se skutečně vzniklá škoda a ušlý zisk.

Pro úplnost dodáváme, že cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti (pokud šlo skutečně o její chybu) zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2021 19:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.