Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 7.10. mi byla doručena výzva k uhrazení nezaplacené pohledávky ve výši 8685,60,- Kč u společnosti UPC DTH S.á.R.L., se sídlem 2 rue Albert Borschette, Lucemburk I.-1246. reg. č. B 87905, vedená soudem Luxembourg Trase and Companies` Register, která následně přešla k vymáhání společnosti M.B.A. Finance s.r.o. se sídlem Opletalová 1603/57, 110 00 Praha 1. Výše uvedený dluh je z mé strany ale nepochopitelný, neboť jsem si naprosto jistá, že jsem s výše uvedenou společností žádnou smlouvu o poskytování služeb či pronájem zařízení neuzavřela. Jak je tedy možné, že mi přišel dopis s výzvou k uhrazení částky až ve chvíli, kdy byla pohledávka postoupena? Kde byla nějaká upomínka. Jak je možné, že se na moje osobní údaje ve Vaší společnosti vytvořila smlouva, když jsem já s Vámi žádnou smlouvu neuzavřela. Mám to brát tak, že nekontrolujete správnost údajů před uzavřením smlouvy? Žádám Vás tedy o zaslání podepsané smlouvy ke kontrole podpisového vzoru, který pokud se nebude shodovat, následně celou situaci předám Policii ČR.
Napište zprávu...
S pozdravem,
Hana Jiráková
postoupení poledávky č. 201827141
reakce by měla být vyřízena kladně
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.