Společnost


PRINT-POWER

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#45459Poškozené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2020, před 4 lety

Jan Grmela

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 24.6.2020 mi byla doručena objednaná zásilka od německého prodejce DRUCKEREI PRINT-POWER. Zásilku jsem objednával prostřednictvím eBaye.

Při přebírání zásilky nebylo zjištěno žádné poškození, resp. neměl jsem důvod si myslet, že by měla být zásilka poškozená. Tudíž jsem ji převzal. Bohužel, po rozbalení jsem zjistil, že počítač má zničenou obrazovku. Toto jsem ihned nahlásil prodejci prostřednictvím zpráv na eBayi včetně fotodokumentace.

Prodejce řešil tuto potíž s německým GLS, nicméně to odpovědnost odmítá. Prodejce nechce nic řešit, jelikož jsem zásilku převzal a tudíž je v pořádku. Dále jsem poškození řešil s českým GLS, které mě odkázalo na prodejce s tím, že ten má řešit poškození s německým GLS.

Zboží bylo uhrazeno bankovním převodem, veškerou komunikaci mám k dispozici a poškození jasně nafocené.

Poškozené zboží jsem, po dohodě s prodejcem, odeslal tomuto zpět.


Produkt

iMac 27" 2015 Retina 5k


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny nebo výměna zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2020 20:23, před 4 lety

Pro možnost kvalifikovaně posoudit daný případ je klíčové určit, jakým právem se vztah bude řídit. Jedná se totiž o vztah spotřebitele a podnikatele, přičemž oba subjekty nejsou ze stejného státu.

Z obsahu stížnosti není možné určit, jak probíhalo předsmluvní jednání, jak byl výrobek prodejcem nabízen, v jakém jazyce, za jakou měnu atd., proto není možné s jistotou potvrdit, že se prodejce zaměřuje v na českého spotřebitele. Tato skutečnost je přitom rozhodující, neboť dle čl. 6 odst. 1 písm. a), b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008, o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen Nařízení Řím I) platí, že smluvní vztah se řídí právem země, v níž má spotřebitel obvyklé bydliště, pokud
- obchodník provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v zemi, kde má spotřebitel své obvyklé bydliště, nebo
- se jakýmkoli způsobem taková činnost na tuto zemi nebo na několik zemí včetně této země zaměřuje [typicky se tento ukazatel hodnotí dle jazyku webových stránek, kde spotřebitel uzavřel smlouvu (zda byly v češtině), dále dle měny, ve které spotřebitel hradil kupní cenu (zda byla možná platba v CZK), atp.]

Pokud prodávající provozuje svou podnikatelskou činnost mimo ČR, což ze stížnosti vyplývá, a pokud se podnikatelská činnost prodávajícího nespecializuje na ČR nebo na několik zemí včetně ČR, což není v obsahu stížnosti uvedeno, ale vzhledem k celkovým okolnostem případu to lze předpokládat, pak není právem rozhodným pro daný smluvní vztah české právo. Právem rozhodným je dle čl. 4 odst. 1 písm. a) Nařízení Řím I právní řád státu, v němž má prodávající bydliště - v této věci pravděpodobně německý právní řád.

Jediná výjimka by mohla nastat v situaci, kdy by si mezi sebou strany smluvně ujednaly, že právem rozhodným bude pro jejich smluvní vztah právo jiné. Volba práva by měla v takové situaci, byť s jistými omezeními, přednost.

Jelikož případy posuzujeme výhradně podle českého právního řádu, jsme bohužel nuceni tuto stížnost uzavřít.

Pro úplnost dodáváme, že dle českého právního řádu prodávající zásadně nese odpovědnost za doručení zboží v ujednané kvalitě, čili bez poškození. Není-li zboží v této kvalitě doručeno, může spotřebitel uplatnit nároky z vadného plnění (reklamaci). Prodávající má možnost reklamaci zamítnout; v takovém případě však spotřebiteli musí vrátit reklamovaný výrobek, pokud mu tento výrobek spotřebitel zaslal k expertnímu posouzení. Výjimka je samozřejmě v případě, kdy spotřebitel prodejci výslovně sdělí, že si poškozený výrobek zaslat zpět v případě zamítnutí reklamace nepřeje. V řešené věci bude poměrně složité prokázat, že spotřebitel zboží převzal již poškozené. Z tohoto důvodu doporučujeme (pro příští nákupy po internetu) spotřebitelům z rozbalování zásilek pořizovat záznam - jedná se o jasný a zpravidla nezvratný důkazní materiál o tom, že spotřebiteli bylo doručeno poškozené zboží. S ohledem na příslušenství většiny mobilních telefonů by to nemělo činit nejmenší problém.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.