Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#45463Strhávání peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2020, před 4 lety

Martin Pátek

Znění stížnosti

V prosinci 2019 jsem se zaregistroval na stránky be2. Nejspíše jsem souhlasil se zvýhodněným poplatkem 149,- Kč na "zkušební členství" na 1 měsíc. Bohužel jsem přehlédl ve všeobecných podmínkách, že musím napsat dopis a poslat poštou výpověď do Lucemburska, jinak mi členství prodlužují automaticky o další 3 měsíce za poplatek 2 247,- Kč což ještě zadruhé ani neplatí, protože na účtu je napsáno Premium členství, 1 měsíc. Platba se mi strhla dnes 8.10.2020 již potřetí. Z důvodu velkých objemů transakcí na mém účtu jsem si toho všiml až nyní. Do dnes sem se nesetkal s tím, že by mi kdokoliv mohl z mého účtu strhnout platbu bez mého příkazu bez jakéhokoliv dotazu kde vše mám v bance zablokované, aby se mě to na jakoukoliv částku dotazovalo. peníze se mi tedy ztrhly bez souhlasu pro účet, bez faktury. Nemám zadán trvalý příkaz, nemám souhlas s inkasem vážně nevím co s tím. Prosím tedy o pomoc. Je mi jasné, že peníze už neuvidím, jen potřebuji účet zrušit. Již jsem psal email na zakaznickou podporu BE2 s žádostí o výpověď. Bohužel ani nevím jak má správně vypadat. Přihlásit na stránky se nemohu. Nevím z kterého emailu jsem se registroval natož heslo...


Produkt

VIP služba automaticky prodloužená pro stránku Be2


Požadované řešení

Okamžité zrušení účtu a zastavení strhávání mých peněz bez mého souhlasu a vědomí. Popřípadě vrácení peněz. A dále z důvodu zjištění nespočtu podobných případů nahlášení provozovatele těchto stánek na prošetření Policii.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2020 15:06, před 4 lety

Jednání popsané ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2020 17:15, před 4 lety


Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.10.2020 15:08, před 4 lety


Martin Pátek

Dobrý den. Nyní po komunikaci se zákaznickým servisem jsem psal panu Hlaváčkovi viz. email výše. Přečtěte si jak se celý případ posunul a pokud možno mi poraďte jak se domoci svého práva. Účet stále není zrušený, finance dál odtékají a nikde není odvolání. Jsem smířen, že své peníze už neuvidím. Stále však potřebuji zrušit ten účet ke kterému ani nevím jak se přihlásit. A údajná registrovaná emailová adresa je mi neznámá...

Dobrý den. Po komunikaci s vaším zákaznickým servisem jsem na tom tak, že nevím jak pokračovat dál. Níže přeposílám poslední zprávy:

Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Můžeme potvrdit, že máte zaregistrované Prémiové členství pod emailovou adresou
laskavejsem@seznam.cz
Pojďme se podívat, jak byste mohli jednoduše své členství zrušit. Akceptujeme žádosti o výpověď které jsou zaslány faxem, dopisem nebo jako přílohu emailu. Upozorňujeme, že Vaše žádost musí být podepsána.
Nezapomeňte prosím uvést Vaše celé jméno a emailovou adresu, abychom Váš profil mohli identifikovat a odpovědět Vám v co nejkratším čase.
Po zpracování výpovědi obdržíte potvrzovací email s datem vypršení Vašeho členství. Pokud tento email neobdržíte neváhejte nás opět kontaktovat.
Zde jsou možnosti, jak nám zaslat Vaší podepsanou výpověď:

Příloha emailu ve formátu .pdf, .jpg nebo .gif << včetně fotografie výpovědi pořízené Vaším mobilním telefonem >> přímo odpovědí na tento email.
Fax: 00420 227203713
Poštou: be2 S.à.r.l. 13, rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg

DŮLEŽITÁ INFORMACE

Požadavek na zrušení musíte odeslat z registrované e-mailové adresy nebo ji musíte JASNĚ zahrnout do dokumentu. Pokud nám neposkytnete správné informace, Váš požadavek bude zamítnut. Aby se zastavilo automatické obnovení Vašeho předplatného, je potřeba zaslat Vaši podepsanou žádost o výpověď nejméně 4 dny před jeho obnovením. Datum svého obnovení si můžete překontrolovat online kliknutím přímo na ikonu kruhové fotografie a pak kliknutím na možnost "Nastavení" Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byli informováni v okamžiku platby na platební stránce. Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Děkujeme za pochopení.

S přátelským pozdravem

be2 zákaznický servis
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
https://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
Na to jsem nyní odpovídal 19.10.2020 14:44 už celkem rozhořčen:
Dobrý den.
Tuto emailovou adresu laskavejsem@seznam.cz jsem nikdy neregistroval ani k ní nemám přístup. Můžete mi tedy vysvětlit jak je to možné? Na vaše stránky se ani nemohu přihlásit, jelikož neznám přihlašovací údaje. Jiný email než tento nepoužívám ani nemám zaregistrovaný. Začíná to vypadat jako jeden velký podvod. O vrácení financí nic nepíšete. Nikdo mne o ničem placeném neinformoval. Nic jsem neprodlužoval (žádnou smlouvu ani registraci), jak píši ani nevím jak se přihlásit. Napište mi srozumitelně co po mne chcete... Kterou e-mailovou adresu mám tedy uvést? Stačí vám ručně psaná výpověď s mým podpisem zaslat na tento email zakaznickyservis@be2.cz, co znamená fotografie výpovědi, snad vám pošlu samotnou výpověď? Můžu pak věřit, že celá událost bude vyřízena? Nebo se mám odvolat na policii?
Děkuji za odpověď.

Prosím o vaší radu jak postupovat dále. Co mohu pro zrušení účtu udělat a zda mi jste ochotni vrátit finance mimosoudní cestou? jelikož je prokazatelné, že jsem účet nepoužíval a dle vaší uvedené emailové adresy prý registrované u mého účtu pravděpodobně ani nezakládal...

Děkuji za váš čas. Martin Pátek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2020 20:36, před 4 lety

Máme za to, že společnost požaduje výpověď, kterou spotřebitel vlastnoručně podepíše, poté dokument naskenuje (případně vyfotí) a přiloží k výpovědnímu e-mailu.

Pokud se spotřebitel neregistroval, potom není důvod, aby cokoliv platil, jelikož mu se společností ani nemohl vzniknout právní vztah. V takovém případě doporučujeme obrátit se na banku s žádostí o tzv. chargeback.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebiteli reagovala za účelem vyjasnění situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2020 21:22, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.