Společnost


Kärcher spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45477Dotaz na dvouletou záruku po výměně výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2020, před 4 lety

Renata Kopečná

Znění stížnosti

V červenci 2018 mi dcera trvale žijící v Německu zakoupila jako dárek: Kärcher Fensterreiniger WV 2 Premium Black Edition.
Po roce užívání jsem musela výrobek reklamovat. Okenní vysavač přestal fungovat - přestože signalizoval, že je nabitý, nerozběhl se. Z důvodu zakoupení výrobku přes Amazon jsme museli výrobek reklamovat přímo v servisu v Modleticích. Zde manžel výrobek dne 16.7.2019 odevzdal k reklamaci.
Asi po třech týdnech jsme si vyzvedli vysavač nový. Samotné převzetí výrobku probíhalo chaoticky, přestože jsme měli potvrzovací SMS k vyzvednutí, výrobek nemohla pracovnice v systému najít. Nakonec asi po 20 minutách dohadování přinesl jiný pracovník odněkud ze zázemí krabici s vysavačem.
Bohužel jsem si ani já, ani manžel nevšimli, že v krabici nebyl přiložen žádný doklad o opravě nebo výměně výrobku.
Bohužel - protože u výrobku se letos v srpnu projevila úplně stejná chyba, tzn., že přístroj se tváří, že je nabitý, ale nerozběhne se.
Kontaktovala jsem e-mailem servis, kde mi odpověděli:
Záruku na servisní opravu máte dle platné legislativy 6 měsíců. Pokud se v této době závada neprojevila, tak oprava byla provedena správně.
​Výrobek Vám opravíme dle platného sazebníku a na tuto opravu budete mít záruku 6 měsíců.

Znovu jsem kontaktovala servis s tím, že pravděpodobně nejde o opravu ale o výměnu, protože podle zakázkového listu je jiné číslo výrobku na krabici. Zde je jejich odpověď:
Na náhradní díly je záruka 24 měsíců, ale v případě výměny výrobku za nový pokračuje záruční doba od data zakoupení původního výrobku.

Takže pokud by mi výrobek opravili (což se domnívám, že v tomto případě ani nejde) měla bych nárok na reklamaci ještě 24 měsíců od výměny?
A pokud mi výrobek vyměnili mám smůlu? I když se u něj projevila během jednoho roku stejná vada podruhé? Upřímně se mi nechce nechat opravovat výrobek, který mne už dvakrát


Produkt

vysavač na okna: Kärcher Fensterreiniger WV 2 Premium Black Edition


Požadované řešení

Mám nárok na reklamaci výrobku nebo ne? Je postup servisu správný?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2020 21:43, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. To vyplývá z ustanovení § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. [Během prvních šesti měsíců, o kterých hovoří prodávající, je navíc ve prospěch spotřebitele stanovena tzv. domněnka vadnosti (viz § 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Ta však nemá s 24 měsíční lhůtou v zásadě nic společného.]

Ohledně otázky, zda s uplatněnou reklamací, která byla řešena výměnou věci, se zákonná 24 měsíční lhůta přerušuje (tzn. po převzetí nové věci začíná běžet od počátku), anebo staví (tzn. po převzetí nové věci pokračuje v tom časovém okamžiku, kde původní skončila), uvádíme následující.

Obecně existují v teorii dva protichůdné názory. První, který zastáváme i my, zjednodušeně řečeno tvrdí, že pokud zákon neříká „od prvního převzetí“ věci, je nutné vztáhnout toto pravidlo na každé převzetí nové věci. Dvouletá záruční lhůta se tedy v tomto pojetí přerušuje. Pro řešenou věc by tak platilo, že od července/srpna 2019 (ve stížnosti není uvedeno přesné datum, kdy došlo k převzetí nové/náhradní věci) počala běžet nová dvouletá záruční doba. Tento závěr opíráme i o ustálenou judikaturu Ústavního soudu ČR, který opakovaně judikoval, že v případě, kdy je možné právní normu vyložit několika způsoby, je na místě zvolit způsob pro spotřebitele nejvýhodnější. Podle tohoto pohledu by mělo být bez problémů možné reklamovat věc i v říjnu roku 2020.

Protože doposud neexistuje závazná judikatura vyšších soudů dopadající přímo na tuto problematiku (výše citovaná judikatura Ústavního soudu ČR se vyjadřuje pouze k interpretačním pravidlům, nikoliv k zákonné záruční lhůtě), je vhodné upozornit, že tento názor není jediný možný. Je totiž pravdou, že část odborné veřejnosti má za to, že uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví, nikoli přerušuje. Tento závěr dovozují někteří autoři z § 1922 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejm. to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba nikoliv znovu od počátku, ale od momentu, kdy skončila - tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění. Jinými slovy, byl-li výrobek zakoupen v červenci 2018, bude záruční doba končit po uplynutí 24 měsíců od prvního převzetí zboží. Tato doba bude však "prodloužena" o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení. Podle tohoto druhého názoru by nemělo být možné reklamovat věc v říjnu roku 2020.

Kloníme se k první z výše dvou uvedených variant, nicméně upozorňujeme, že jde o otázku spornou a doposud nevyjasněnou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 14:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.