Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#45483Neoprávnene stiahnutie peňazí z účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2020, před 4 lety

Katarina Hlavová

Znění stížnosti

List, ktorý som poslala spoločnosti:

Dňa 5.9.2020 som sa bezplatne zaregistrovala na vašu “zoznámku”. Keďže som nevidela, kto mi píše ponúkli ste mi možnosť zaplatiť si “smiešnu” sumu na jeden mesiac!!! Nič viac!!! O žiadne prémiové členstvo som nežiadala a ani som nemala záujem. Suma, ale nesedela s tým, čo ste ponúkali cca 3€. Z účtu mi, ale odišla väčšia čiastka 9,96€. Nič viac som si neobjednala, žiadnu zmluvu som s Vami neuzatvorila a dnes t.j. 8.10. ste bez môjho vedomia stiahli z môjho účtu sumu 49,96€. Dôrazne Vás žiadam o vrátenie predmetnej sumy, nakoľko neexistuje žiaden zmluvný vzťah medzi mnou a vašou spoločnosťou. Taktiež žiadam o zrušenie mojej registrácie a vami prideleného “prémiového” členstva. Ak tak neučiníte v čo najkratšom čase budem nútená obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.


Požadované řešení

Chcem aby mi boli vrátené peniaze za službu, ktorú som nikdy neobjednala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2020 16:49, před 4 lety

Jednání popsané ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků (čtvrt roku, 6 měsíců, atp.)].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2020 17:15, před 4 lety


Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.10.2020 19:39, před 4 lety


Katarina Hlavová

Výpoveď zmluvy
a zrušenie prémiového členstva
Vážený zákazník služby Academic Singles,

ďakujeme za Vašu správu.

Vaše Prémiové členstvo vyprší až 09/11/2020.

V prípade, že si prajete vymazať svoj profil skôr, vezmite na vedomie, že čiastka za nevyčerpané Prémiové členstvo Vám nebude vrátená.

Potvrďte nám, prosím, či si aj napriek tomu prajete vymazať svoj profil a vzdať sa tým svojho Prémiového členstva.

Ak akceptujete tieto podmienky, zašlite nám žiadosť o vymazanie Prémiového členstva na adresu ochrana@academicsingles.sk.

Svoju žiadosť môžete poslať kedykoľvek - predtým, ako vyprší Vaše Prémiové členstvo, alebo môžete počkať, kým vyprší.

S pozdravom
Academic Singles Tím

Toto mi dnes prišlo. Ale na vrátení peňazí trvám, lebo som nikomu nedala súhlas o stiahnutie peňazí z môjho účtu. Bola som uvedená do omylu..

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 20:24, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2021 18:39, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.