Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne už nevím datum mě navštívil zástupce České srovnávací a nabídl služby k výběru výhodnějšího dodavatele energií. Už dříve za mnou chodili jiní ( Eon, ČEZ, Moravská plynárenská aj,) a vždy jsem jim sdělil, že mám smlouvu do sedmého měsíce roku 2021 s Yellou a je tam při předčasné výpovědi pokuta. Proto jsem nic neuzavíral a doufal jsem, že Česká srovnávací mně k datu možné výpovědi u Yellou pošle nejvýhodnějšího dodavatele, se kterým následně uzavřu smlouvu. Jenže k mému velkému údvu jsem již nyní obdržel předpis platem od ČED za plyn , včetně pokuty 500 Kč za neprovedenou platbu za první měsíc červenec. Já mám trvalý příkaz z účtu pro Yellou a vůbec jsem nemohl vědět, že Česká srovnávací uzavřela bez mého vědomí smlouvu od července s ČED! Bez znalosti smluvního stavu, tarifů atd. mám pro mně neznámému dodavateli posílat peníze? To je již připraveno i u el. energie pro Lamu! Když jsem chtěl věci projednat a odmítnout, nikdo se semnou nabaví a prý mohu dát výpověď za 3 roky!! Mohu Vám poslat kopie dokumentů, jen prosím o sdělení na jakou email adresu.
Chci dát podnět i na ČOI.
Objednávka o zajištění výhodných dodávek energií
Okamžité výpovědi a navrácení původního stavu a zaplacené sankce od ČED za pozdí platbu. Vše jsem již jim zaplatil.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj (např. o nezávaznosti souhlasu), mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále/také má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.
Spotřebitel by mohl navíc namítat neplatnost přihlášky. Platí totiž, že v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.