Společnost


Mobile-Maestro

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#45489Mobile - maestro nevyžádané platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2020, před 4 lety

Věra Horáková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Během posledního měsíce mému tátovi chodí SMS ohledně povolené platby za nějakou službu.
Jedná se o SMS od o2, že byla povolena platba přes internet a částka je 99 Kč. Nic víc. Dnes jsme zjistili, že jsou nějaké SMS ve spamu a tam právě bylo několik SMS s webovou stránkou právě na mobile-maestro.

http://mobile-maestro.mobi/?msisdn=true&uid=42002246977&lang=cz

Na jejich stránkách jsem zjistila, že šlo nejspíš o nějakou hru, která však skončila už v roce 2014. Zkoušela jsem volat na uvedené číslo, ale číslo neexistuje.

Již jsme zablokovali platby přes internet i přes SMS, ale chtěli bychom se ujistit a zařídit úplné zrušení odběru, vymazání z databáze a případně i navrácení peněz. SMS přišla nejméně 5x.

Dekuji za pomoc
S pozdravem Horáková


Produkt

Neobjednaná služba neznámého charakteru


Požadované řešení

zrušení plateb, objednávek a vymazání z databáze. Případně navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2020 15:48, před 4 lety

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Pokud nebyla služba, za kterou je dluh vymáhán, nikdy spotřebitelem objednána, spotřebitel nemá povinnost v souladu s § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podnikateli naúčtovanou částku hradit. Pokud již došlo ke stržení vyžadované částky, může spotřebitel žádat vydání bezdůvodného obohacení, které by v takovém případě na straně podnikatele pravděpodobně vzniklo. Nebude-li podnikatel reagovat, lze ho k vydání bezdůvodného obohacení vyzvat i formou tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Nizozemí, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2021 15:23, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.