Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po cca roce nijak zvlášť intenzivního používání robotického vysavače Tesla RoboStar T50 jsem zjistil, že je prasklý jeden kloub na zásobníku na nečistoty. Nádoba se otevírá podobně jako kniha na dvě půlky, které drží na dvou kloubech. Nedochází k žádnému kroucení. Zlomit jen jeden kloub je v podstatě nemožné, snad s použitím nářadí. S torzem kloubu, které zůstalo na ose nešlo otáčet, což vede k možnému vysvětlení, že kloub se zanesl prachem, postupně kladl větší odpor a po nějaké době praskl. Možná byla z výroby malá vůle. Nutno dodat, že jsem nikdy při otevírání nemusel překonávat nějaký významný odpor, takže zlomení byl možná dlouhodobější proces, kdy plast v kloubu postupně degradoval. Abych eliminoval možnost, že to samé se stane i na druhém kloubu, namazal jsem ho a cvičně jsem zkusil promazat i zbytek ulomeného kloubu a tak trošku očekávaně jsem ho pomalu rozhýbal. K tomu ještě dodám, že kloub je „uvnitř“ vysavače, takže nějaké poškození nárazem nepřipadá v úvahu. Musel by se rozbít celý vysavač. V návodu není o nutnosti něco mazat ani zmínka. Vysavač jsem koupil u společnosti www.obchody24.cz, zde jsem zásobník také reklamoval. Reklamace ulomeného kloubu nebyla uznána, z důvodu „na zásobníku je ulomený kloub a na to se záruka nevztahuje“. Ano, zní to trošku jako vtip. Špatný... Následně jsem kontaktoval obchodníka, že s takovým vysvětlením nemůžu souhlasit, omluvili se mi, že s tím nic neudělají, podstatné je vyjádření servisu. Zkusil jsem kontaktovat servis www.inter-sat.cz emailem, po 14 dnech a několika telefonátech mi došel email: „Abyste mohl vysavač nadále používat, byl Vám v protokolu uveden odkaz na eshop, kde lze zakoupit spotřební zboží k vysavačům, novou nádobu. Tento odkaz na web naleznete též v návodu.“ Na moji odpověď, že zásobník na nečistoty nepovažuji za spotřební zboží a mohl by vydržet alespoň záruční dobu, už se opět nikdo neozval.
Tesla RoboStar T50
Výměna
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena třetí osoba. Všechny nároky je tedy nutné uplatňovat vůči prodávajícímu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Velice se omlouváme za komplikace s výrobkem.
Dle servisní prohlídky bohužel nebyla na dílu nalezena žádná vada materiálu a reklamace byla proto zamítnuta jako fyzické poškození.
Nový díl lze zakoupit u výrobce.
Děkujeme za pochopení
Hodnocení:
Komentář: Pár slov k této reklamaci, aby nezůstala neuzavřená. Reklamuji prasklý kloub na zásobníku na nečistoty, reklamace servisním střediskem byla zamítnuta z důvodu: „je tam prasklý kloub“. Pro obchodníka to tímto asi končí, ten zlý vůči zákazníkovi je servis, obchodník za to nemůže, jen tlumočí stanovisko. A má pravdu, nevidím na tom nic špatného. Pokusil jsem se tedy kontaktovat přímo servis www.inter-sat.cz , po 14 dnech pokusů mi kupodivu někdo zvedl telefon a vzápětí odpověděl na další email. Odpověď vyzněla tak, že v mém případě se jedná o spotřební zboží a nezapomněli mi připomenout, že součástí reklamačního protokolu byl i odkaz na místo, kde se dá koupit spotřební zboží k vysavačům. Na protest, že dle mého nelze zásobník považovat za spotřební zboží (a mohl by vydržet aspoň záruční lhůtu), neodpověděl nikdo. Pokud je zásobník spotřební zboží, tak pak už jím může být i celý vysavač, to asi odporuje zdravému rozumu a nejspíš i zákonům. Takže jsem v situaci, kdy bych asi měl najít znalce, který vydá posudek, jestli je zásobník spotřební zboží či nikoliv. Ještě jsem si prohlédl seznam znalců na místních stránkách, tímto za něj děkuji, ale to byla poslední věc, kterou jsem udělal. Se znechucením nad arogancí servisu jsem s pokusy něco reklamovat přestal. Časové náklady už přesáhly únosnou míru vůči ceně nového zásobníku. Předpokládám, že s tím tak nějak i firma INTER-SAT počítala nebo minimálně někteří její zaměstnanci. Mimochodem stejná firma je zároveň i distributorem zmíněného vysavače, což pro mě také ledacos vysvětluje...