Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Asi 8 měsíců od koupi iPhonu XS si volající stěžovali, že mě vůbec neslyší. Telefon jsem restartovala, chvíli fungoval a pak opět stejný problém. Poslala jsem ho na reklamaci a byla jsem nucena si koupit nový telefon. Teď po 3 týdnech mě posílají telefon zpátky, aniž by mě řekli, kde byl problém. Já, ale telefon nechci, chci vrátit peníze, nebudu zase posílat další měsíc telefon na reklamaci, protože zase nebude fungovat. Prý ze zákona nemám nárok na vrácení peněz.
iPhone XS
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy."
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Polášková,
rádi bychom Vás upozornili již na Vámi špatně uvedený model, který u nás máte zakoupený. Máte od nás iPhone X, nikoli XS. Dále k věci řešené. Telefon jste k nám zaslala po více jak 9 měsících od doby, co jste jej obdržela. Do té doby jste u nás jinou reklamaci neměla, tudíž ta, kterou zde řešíme, je první. Telefon jste nám poslala s vyplněným REKLAMAČNÍM LISTEM s Vašim vyjádřením "volající mě špatně slyší po restartování to chvíli šlo pak si zase stěžovali že mě neslyší což se neustále opakuje chvíli to jde pak zase ne.". Reklamaci jsme přijali 17.9.2020, o přijetí jste byla informována emailem. Ukončili jsme ji 7.10.2020, taktéž jste byla upozorněna emailem. Telefon jsme Vám tedy zaslali OPRAVENÝ. Vyjádření jste měla písemně uvnitř balíčku na servisním listu, kde se nachází veškeré potřebné informace o opravě telefonu. Reklamace byla tedy uznaná a byly provedeny kroky, které jsou běžné a v souladu se zákonem. Citace Vašeho emailu na vyřízenou reklamaci "Když telefon správně nefunguje, mám nárok na vrácení peněz, nebudu ho každý měsíc reklamovat! Budu se informovat u právníka, nicméně jsem ho poslala zpátky, nejsem doma, jsem v lázních." Předpokládáme, že jste telefon ani nepřevzala a rovnou jej zaslala zpět. Jak jsme Vám již odepisovali. Jakmile nám telefon dorazí zpět, obratem Vám jej vrátíme, dle platných zákonných postupů. Na vrácení peněz však bohužel nárok nemáte, nejedná se ani o odstup od kupní smlouvy, ani o jiné případy, kdy je vrácení peněz možné. Navíc u nás kupujete POUŽITÉ zboží, na které se vztahují jiné zákony než na zboží nové. Děkujeme za pochopení a doufáme, že si již podruhé reklamaci v pořádku převezmete a telefon Vám bude sloužit dále. V případě dotazů můžeme celou tuto situaci řešit prostřednictvím emailu, tak, jak to bylo doposud.
Přejeme hezký den,
tým Levnéiphony.cz
Chtěla bych znát ten zákon, který tady uplatňujete, jinak se obrátím na ČOI.
Z vyjádření společnosti plyne, že při reklamaci postupovala společnost v souladu se všemi relevantními právními předpisy. Řešení reklamace se řídí § 2169 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který obsahuje tzv. hierarchii nároků. Z tohoto ustanovení plyne, že lze-li reklamaci odstranit opravou, je takový postup možný, i když spotřebitelka požaduje vrácení peněz (odstoupení od smlouvy).
Nárok na odstoupení by při reklamaci vznikl v situaci, pokud by vadu nebylo možné odstranit opravou nebo dodáním nové věci bez vad. Dále vzniká v případě, kdy jde o opakovanou vadu po alespoň 2 předchozích reklamacích pro stejnou vedu nebo o reklamaci pro více (alespoň 3) současných vad (viz § 2169 odst. 2 občanského zákoníku). Dále může vzniknout, když prodávající nevyřídí reklamaci ve lhůtě 30 dnů, kterou stanoví § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Jestliže tedy společnost postupovala tak, jak uvádí, a písemné vyjádření k opravě je obsaženo v balíčku, neshledáváme na postupu žádné pochybení, tzn. že reklamace byla vyřízena řádně a včas.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.