Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamace sportovních hodinek Huawei Watch GT2, které ukazují velmi často nesmyslné hodnoty srdečního tepu a nejsou tedy použitelné ani na různá cvičení, běh a tréninky dle tepu přímo v hodinkách, byla zamítnuta z důvodu, že závada se neprojevila. Už před reklamací jsem řešil přímo s podporou Huawei, nepomohl opakovaný reset hodinek apod.
Huawei Watch GT2 46mm
V tuto chvíli už pouze vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdí, že se závada neprojevila, doporučujeme při přebírání věci z reklamace spotřebiteli ihned na místě ověřit si náležité fungování věci, pokud by byla však reklamace byla znovu zamítnuta prodejcem a v souladu se zákonem náležitě odůvodněna, doporučujeme zaznamenat na vystavený reklamační protokol svůj nesouhlas. Následně je vhodné vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním zkonzultovat a případně si nechat vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, jakož i další náklady spojené s uplatněním této reklamace (jízdné, poštovné). Pro případné občanskoprávní řízení ve věci této reklamace by měl spotřebitel silné důkazní postavení.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu.
V tomto případě bohužel není uvedena reference, tedy číslo faktury, objednávky nebo alespoň reklamace. Bohužel tedy nemohu ověřit přesnější informace, nicméně u reklamací se vždy řídíme stanoviskem autorizovaného servisu, který reklamaci a zboží posuzuje. Pokud servis neshledal u zboží reklamovanou závadu, nemáme důvod toto vyjádření rozporovat, a zákazníkovi bychom doporučili to samé co vy, tedy posouzení prostřednictvím soudního znalce. Pokud zákazník donese znalecký posudek, projevíme samozřejmě plnou součinnost pro dořešení této reklamace.
S přáním hezkého dne,
Martin Horník,
Customer care specialist
Děkujeme za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost nějaký referenční údaj za účelem řešení věci doplnit.
Hodnocení:
Komentář: Alza.cz v mezičase reagovala na mou soukromou zprávu a reklamaci ještě jednou prověřila a uznala. Děkuji.