Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S kamarádkou jsme v lednu koupily přes Invii zájezd do Alanye v Turecku v termínu od 25.6.2020 do 2.7.2020. Kvůli koroně jsme zažádali o voucher, ten nám nepřišel, a asi v polovině prázdnin jsme si koupily stejný zájezd od 30.8.2020 do 7.9.2020 s tím, že prostředky převedou a voucher nepotřebuju.
To vyšlo, ale v narůstající hrozbou koronaviru jsme se rozhodly dva týdny před odletem zájezd zrušit s vědomím, že nám polovinu propadne jako storno poplatek, s tím jsme se smířily.
Už to budou ale dva měsíce a zmíněnou polovinu ve výši 17 180 Kč, kterou nám mají vrátit, stále nemám. Už jsem to řešila telefonicky i mailem s Invií, u které jsem zájezd koupila, a tam mi řekli, že platbu blokuje Pantour, a už to několikrát zaurgovali, ale nadarmo.
19.8.2020 jsem žádala o vrácení přeplatku, je 13.10.2020 a já peníze stále nemám. Nezdá se mi to normální.
zájezd č.7122922 do Turecka
Co nejrychleji poslat příslušnou částku na účet. Víc nežádám.
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.