Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:389
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 137 stížnostech.

#45537Zrušení objednávky, smluvního vzahu a smazání všech osobnícch údajů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2020, před 4 lety

Marek Vondruška

Znění stížnosti

Objednal jsem 7.10.2020 u této firmy Vitamín D a Vitamín C zdarma, pouze za poštovné 49 Kč. Obchodní podmínky jsem si též přečetl a uložil a neshledal jsem nic podezřelého.
Po přečtení recenzi na tuto firmu jsem se do 1 hodiny pokusil zrušit na tel. čísle obě objednávky. Při prvním hovoru mi bylo řečeno, že to nejde již zrušit a lze objednávku zrušit pouze nepřevzetím balíčku. Když jsem oponoval tím, že balíček dostanu rovnou do schránky a nebudu mít možnost ho odmítnout, tak mi bylo sděleno, že ho mám poslat zpět. Na konci hovoru po mě chtěli, zda jsem jejich zákazníkem, jméno i telefon. Proč netuším.
Protože jsem nechtěl balíčky dostat a odesílat je zpět, opět jsem vytočil číslo firmy NaturaMed. Vzal to nyní jiný operátor a ten mě ubezpečil, že objednávky samozřejmě jde stornovat a ať to pro jistotu pošlu i na info@naturamed.cz. Což jsem také udělal.
Na email nikdo neodpověděl.
12.10. mi doručují balíček - odmítám převzetí(balík do ruky)
13.10. nacházím druhý balíček ve schránce (obyčejné psaní)
Ihned volám NaturaMed, co mám s balíčkem dělat. Samozřejmě opět než mi odpoví na otázku, chtějí všechny moje údaje. Jediná možnost, jak vrátit balíček, je doporučenou poštou. Doručení na sídlo firmy nelze, prý z důvodu epidemiologických opatření.

Hovory mám uložené. Informaci o tom, že si též hovor nahrávám, jsem také na začátku hovorů zmiňoval. Email o zrušení objednávky též mám zaarchivovaný.

Po recenzích a telefonátech této firmě nevěřím, že po mě nebude vyžadovat další peníze. Proč to posílají někomu, kdo to výslovně odmítne. A s faktem, že se platí pouze za dopravu a vitaminy jsou zdarma.

Děkuji.


Produkt

Vitamín D a C zdarma. Pouze poštovné 49 Kč


Požadované řešení

Je jiná možnost, jak zrušit smluvní vztah, než odesláním balíčku zpět?

Pokud si vzorek zanechám a zaplatím za dopravu, uzavírám tak smluvní vztah a zavazuji se k dalšímu odběru?

Mám strach z toho, že převzetím balíčku jen potvrdím smluvní vztah a do budoucna mi budou chodit balíčky, za které bude třeba platit.
Byl bych rád, aby firma NaturaMed všechny moje osobní údaje smazala a ukončila se mnou veškerý smluvní vztah.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2020 17:04, před 4 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží i na tom, zda uzavřená smlouva nebyla zrušena. Z obsahu stížnosti plyne, že jednu hodinu po provedení objednávky došlo k odstoupení od smlouvy po telefonu. Takový postup umožňuje spotřebiteli ustanovení § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle tohoto ustanovení 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím. Tento výklad také nejlépe odpovídá unijním předpisům, které jsou do českého právního řádu transponovány.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání (za přepravu zboží od podnikatele ke spotřebiteli), které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Domníváme se proto, že jednu hodinu po učinění objednávky lze platně odstoupit od smlouvy. Není přitom rozhodující, jak svoje jednání spotřebitel označil - zda storno objednávky, odstoupení, výpověď atp., protože dle § 555 občanského zákoníku platí, že právní jednání se posuzuje dle obsahu, nikoliv dle označení.

Pokud však bylo zboží již v době odstoupení vyexpedováno a na cestě ke spotřebiteli, je spotřebitel povinen ho na své náklady zaslat kupujícímu zpět, a to na adresu provozovny či sídla společnosti. Argument "epidemiologickou situací" nevychází z obecně závazných právních předpisů, nanejvýš může vycházet z interních pravidel chodu společnosti, která však pro spotřebitele nejsou závazná.

Spotřebiteli tak v řešené věci bude náležet vrácení poštovného ve výši 49,- Kč; na druhé straně bude povinen zboží zaslat na své náklady zpět podnikateli, a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (U Smaltovny 625, České Budějovice 4, 370 01).

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud se spotřebitel domnívá, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozuměl, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.11.2020 09:45, před 4 lety

Vážený pane Vondruško,

děkujeme Vám za zaslaný podnět. Nejprve bychom se Vám rádi omluvili za delší čas při vyřizování emailových požadavků. Tak jako mnoho dalších společností se i my nyní potýkáme s úbytkem zaměstnanců v důsledku koronavirové situace. Zaslané emaily se vyřizují postupně v co nejkratším možném čase. Ráda bych Vás informovala, že úhrada ve výši 49,- Kč za produkt Vitamín D VitaSolaris byla na náš účet připsána dne 20.10.2020. Zásilka produktu Vitamín C byla doručena zpět do našeho skladu a související faktura byla stornována. Obě objednávky byly jednorázové, bez jakýchkoliv dalších závazků. Vaše osobní údaje byly předány k výmazu. Smluvní vztah pak považujeme za vzájemně ukončený.

Děkujeme a přejeme hezký den.

S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.11.2020 18:24, před 4 lety


Marek Vondruška

Dobrý den,

Děkuji za odpověď. Nakonec jsem se s firmaou Naturamed domluvil již dříve. Chování operátorů se výrazně zlepšilo k lepšímu a na všem jsme se domluvili a najednou vše proběhlo, tak jak jsem požadoval. Vše, co slíbili, dodrželi. Škoda jen, že z počátku se firma nezdála být věrohodná.
S pozdravem
Marek Vondruška

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 16:26, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.