Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes agenturu Invia jsme zaplatili zálohu 20.000,-Kč na zájezd č.6977585 na Krétu s odletem 19.6.2020.
Vzhledem k tomu,že se zájezd neuskutečnil jsme zažádali o vrácení
zálohy 27.6.2020.
Byly nám nabídnuty vouchery ,které jsme chtěli na lázenské pobyty
v čr,ale cestovní kancelář je nepořádá a tak jsme se domluvili na
vrácení zálohy.
Od této doby s nami cest.kancelář nekomunikuje.
Vzhledem k tomu že jsme senioři 65+ máne ze zákona nárok na vrácení
zálohy do 14 dnů.
Které bychom rádi použili na lázenský pobyt v čr.
Vrácení zálohy.
|
Tweet |
S ohledem na výjimku uvedenou v § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (označovaný jako lex voucher), platí, že osoby starší 65 let věku mají možnost odmítnou poukaz na zájezd a mají nárok na vrácení veškerých jimi uhrazených plateb ve formě peněžních prostředků. Pořadatel má povinnost tyto prostředky vrátit spotřebiteli do 14 dnů poté, co mu spotřebitel oznámí, že si nepřeje vystavení voucheru.
Pokud tak pořadatel neučiní, může ho spotřebitel vyzvat ke splnění jeho povinnosti. Pokud došlo k násobnému překročení lhůty, což je tento případ, doporučujeme ve formě doporučeného dopisu zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.