Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Samozřejmě jsme chtěli vrátit peníze (byl to dárek pro někoho jiného), případně se domluvit na jiný termín nebo voucher. Odpověď zněla, že storno poplatek je 90% z původní částky.
V našem případě 38 000Kč po slevě 30 000Kč, takže chtěli doplatit 6 000Kč. Za storno chtěli doplatit! Že už to jsou utracené peníze i těch 6 000Kč, co vlastně nikdo nedostal, opravdu to nechápu jen já?
No tak jsem jel já s doprovodem. Na letišti v destinaci vám řeknou, že váš hotel je zavřený a že jedete jinam, totálně bez omluvy. Takže se vracím k tomu storno poplatku - hotel byl zavřený, proč teda se počítal do storna nechápu. Každopádně autobus nás odvezl do náhradního hotelu, kde o nás nevěděli ... super pocit, nakonec to dopadlo, protože umím anglicky, myslíte, že by měl pomáhat delegát v těchto situacích? Čedok si to nemyslí. Protože jsme tam byli navíc, tak nás šoupli do bungalovu k plotu, kde soused měl super retardovaného kohouta, co si myslel, že svítá ve dvě ráno každý den. Toto už jsem jim poslal, chci jen zveřejnit, jaké to jsou hyeni v této době a že si radši zařídím příště zájezd radši sám.
zájezd Čedok - Řecko
Už ani nic.
|
Tweet |
Dle § 2537 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen občanský zákoník), má zájezd vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou. Služba cestovního ruchu je vymezená v § 1a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu jako:
a) doprava zákazníka,
b) ubytování, které není součástí dopravy a není určeno k účelům bydlení,
c) nájem automobilu, motocyklu nebo jiného motorového vozidla, nebo
d) jiná služba z oblasti cestovního ruchu, která není ze své podstaty součástí některé ze služeb cestovního ruchu uvedených v písmenu a), b) nebo c), zejména prodej vstupenek na kulturní nebo sportovní události, pořádání výletů, prohlídek s průvodcem, prodej skipasů nebo nájem sportovního vybavení.
Pokud není poskytnuto ubytování ve sjednané kvalitě, resp. na sjednaném místě, má zájezd vadu. Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu v souladu s § 2537 odst. 2 občanského zákoníku, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Domníváme se, že výše přiměřené slevy by měla odpovídat rozdílu mezi cenou původně objednaného ubytování a cenou ubytování, které bylo spotřebiteli nakonec poskytnuto jako náhradní řešení. To ostatně plyne i z § 2538 odst. 2 občanského zákoníku.
Dle § 2543 občanského zákoníku platí, že při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi bez zbytečného odkladu vedle škody také újmu za narušení dovolené, tzn. i nehmotnou újmu (používá se i termín "náhrada za zkaženou radost z dovolené").
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.