Společnost


Rychlé řešení pohledávek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45549Neoprávněné vymáhání postoupené pohledávky za odběr energií v Chomutově, Bezručova 4202

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2020, před 4 lety

Elvíra Adamiková

Znění stížnosti

společnost Stabil energy s.r.o. postoupila neexistující pohledávky vaší společnosti. Dluh neexistuje a v období, které vykazuje, žádná energie nabyla dodávána. Podávám trestní oznámení na PČR a současně se obrátím Energetický regulační úřad


Požadované řešení

zrušení pohledávky, úhrada dluhu Stabil energy odběrateli, samozřejmě omluva a žádné další obtěžování

Bližší údaje neuvedu záměrně, neboť tomuto formátu nedůvěřuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2020 17:24, před 4 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění. Domnívá-li se spotřebitel, že dluh neexistuje (resp. nevznikl v souladu s právní úpravou), patrně nebude možné právní důvod pro nárokování si daného poplatku prokázat a dluh vymáhat.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil administrativní poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2020 08:27, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.