Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.8.2014 došlo k nehodě, kdy mi viník nehody při couvání poškodil motocykl tak, že vznikla škoda přes 100.000,-Kč. K nehodě byla přivolána PČR, která vše sepsala a nafotila. Viník svou vinu zcela uznal. Dne 3.10.204, jsem po 3 stížnostech v průtazích s vyřízením škody, dostala vyjádření od pojišťovny, že byla škodní událost odložena bez poj. plnění z důvodu, že rozsah škod na vozidle neodpovídá popisu jejich vzniku, kdy poškození vozidla je technicky nepřijatelné. Obratem jsem zaslala pojišťovně odvolání s opětovným detailním popisem celé situace jak k nehodě došlo s tím, že mohu doložit z dovolené i fotografie, že byl motocykl těsně před nehodou v naprostém pořádku a dle fotek PČR poškození vozidla odpovídá.
Škodní událost č. 3452576714/001 ze dne 3.8.2014 k poj. sml. č. 4333629895, poškozený motocykl Suzuki GSXR, RZ: 4U9990
Požaduji o okamžité znovu otevření případu, nové šetření a to né pouze ze strany likvidátora, ale včetně přítomnosti viníka, poškozených a PČR, která nehodu šetřila a byla jí osobně přítomna, doložení fotodokumentace a úhrady plnění formou opravy poškozeného motocyklu v autorizovaném servise do původního stavu.
|
Tweet |
Pojistitel je povinen provést šetření škodné události bez zbytečného odkladu. Ve lhůtě do 3 měsíců ode dne, kdy bylo oprávněnou osobou uplatněno právo na plnění z pojištění odpovědnosti, je pojistitel povinen ukončit šetření pojistné události a sdělit poškozenému výši pojistného plnění podle jednotlivých nároků poškozeného včetně způsobu stanovení jeho výše, jestliže nebyla zpochybněna povinnost pojistitele plnit z pojištění odpovědnosti a nároky poškozeného byly prokázány, nebo podat poškozenému písemné vysvětlení k těm jím uplatněným nárokům, které byly pojistitelem zamítnuty nebo u kterých bylo plnění pojistitele sníženo, anebo u kterých nebylo možno ve stanovené lhůtě ukončit šetření.
Orgán činný v trestním řízení sděluje pojistiteli údaje o dopravní nehodě popřípadě mu umožní nahlížet do spisu a pořizovat z něho výpisy ve věci týkající se škodné události. Jde o informace týkající se účastníků dopravní nehody, o vozidlech, která měla účast na dopravní nehodě, o místu a době dopravní nehody a o příčinách dopravní nehody. Pojištovna by tedy požadované údaje měla mít k dispozici. I spotřebitelka samozřejmě může nějaké informace doložit. Vzhledem k tomu, že zákon předpokládá přístup k těmto údajů, předpokládá se také, že je pojistitel bude využívat. Pokud bylo v souvislosti s nehodou vydáno např. rozhodnutí o přestupku, v soudním řízení by se předpokládála pravdivost údajů uvedených v tomto rozhodnutí, dokud by nebyl prokázán opak. V této souvislosti doporučujeme vyzvat pojišťovnu k prokázání svého tvrzení. Nebude-li pojišťovna plnit a nedoloží odůvodnění, které spotřebitelka považuje za relevantní, je vhodné celou věc předložit advokátovi, který zváží podání žaloby.
Společnost UNIQA pojišťovna, a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.