Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Reklamace
Dotaz k vyřízení reklamace. Liedl Bučovice
Před měsícem jsme v Lidlu zakoupili výrobek meteostanice Sencor.
Po vyzkoušení jsme zjistili,že ukazuje stále stejnou teplotu.
Proto jsme se rozhodli výrobek reklamovat.
Dostavila jsem se s účtenkou a výrobkem na prodejnu v Bučovicích.
Zde mně bylo vystaveno potvrzení o reklamaci.
Po třech týdnech jsem obdržela SMS zprávu z čísla 725189542, že je
Reklamace vyřízena.
Poté jsme se dostavili s manželem na prodejnu a předali jsme protokol paní prodavačce. Paní prodavačka přinesla balíček a chtěla po nás účtenku.
Tu už bohužel nemáme.Pani prodavačka odešla balíčkem a protokolem.
Takze nemáme ani novou ani starou meteostanici, ani 499 Kč.
Děkujeme za odpověď. Jana Spáčilová
Nejlépe vrátit peníze.
|
Tweet |
Doklad o zakoupení není povinným dokladem, který spotřebitel potřebuje k uplatnění svého práva z vadného plnění. Spotřebitel ale na druhou stranu musí v případě reklamace vadného zboží nějakým (jiným) způsobem prokázat, že kupní smlouvu konkrétního dne uzavřel právě s tímto prodávajícím. Dalšími možnostmi, jak prokázat práva z vadného plnění tak mohou být např. dodací list apod. V současné době je rovněž možné prokázat koupi věci u konkrétního podnikatele prostřednictvím výpisu z banky, kde jsou zapsána jednotlivá použití platebních karet. V neposlední řadě je možné využít rovněž svědectví jiné osoby, jako svědek může vystupovat každá fyzická osoba, tedy např. i osoba v rodinném nebo obdobném poměru ke spotřebiteli (což je často podnikatelem neoprávněně zpochybňováno).
Jednání prodejce popsané ve stížnosti není přijatelné. Prodejce zkrátka nemůže vzít spotřebiteli reklamační protokol a bez dalšího "s ním odejít".
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že zásadně ve 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat) a toto vyzvednutí musí být opravdu umožněno,
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud spotřebiteli nebylo umožněno nakládat s reklamovanou věcí, nebyla reklamace vyřízena řádně a včas. To platí bez ohledu na to, zda reklamace byla zamítnuta nebo přijata a bez ohledu na to, zda spotřebitel měl účtenku či nikoliv.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zákonných 30 dnů, nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Spáčilová,
tuto situaci nedokážeme zde dost dobře posoudit, ale věříme, že byste bez nějakého řádného vysvětlení nebo vyřešení reklamace, kvůli které jsme do prodejny přišla, neodešla. Bohužel takto zpětně nejsme oprávněny reklamace prostřednictvím dTestu jakkoliv posuzovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.