Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#45571Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2020, před 4 lety

Jana Spáčilová

Znění stížnosti

Reklamace
Dotaz k vyřízení reklamace. Liedl Bučovice
Před měsícem jsme v Lidlu zakoupili výrobek meteostanice Sencor.
Po vyzkoušení jsme zjistili,že ukazuje stále stejnou teplotu.
Proto jsme se rozhodli výrobek reklamovat.
Dostavila jsem se s účtenkou a výrobkem na prodejnu v Bučovicích.
Zde mně bylo vystaveno potvrzení o reklamaci.
Po třech týdnech jsem obdržela SMS zprávu z čísla 725189542, že je
Reklamace vyřízena.
Poté jsme se dostavili s manželem na prodejnu a předali jsme protokol paní prodavačce. Paní prodavačka přinesla balíček a chtěla po nás účtenku.
Tu už bohužel nemáme.Pani prodavačka odešla balíčkem a protokolem.
Takze nemáme ani novou ani starou meteostanici, ani 499 Kč.
Děkujeme za odpověď. Jana Spáčilová


Požadované řešení

Nejlépe vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2020 19:17, před 4 lety

Doklad o zakoupení není povinným dokladem, který spotřebitel potřebuje k uplatnění svého práva z vadného plnění. Spotřebitel ale na druhou stranu musí v případě reklamace vadného zboží nějakým (jiným) způsobem prokázat, že kupní smlouvu konkrétního dne uzavřel právě s tímto prodávajícím. Dalšími možnostmi, jak prokázat práva z vadného plnění tak mohou být např. dodací list apod. V současné době je rovněž možné prokázat koupi věci u konkrétního podnikatele prostřednictvím výpisu z banky, kde jsou zapsána jednotlivá použití platebních karet. V neposlední řadě je možné využít rovněž svědectví jiné osoby, jako svědek může vystupovat každá fyzická osoba, tedy např. i osoba v rodinném nebo obdobném poměru ke spotřebiteli (což je často podnikatelem neoprávněně zpochybňováno).

Jednání prodejce popsané ve stížnosti není přijatelné. Prodejce zkrátka nemůže vzít spotřebiteli reklamační protokol a bez dalšího "s ním odejít".

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že zásadně ve 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat) a toto vyzvednutí musí být opravdu umožněno,
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud spotřebiteli nebylo umožněno nakládat s reklamovanou věcí, nebyla reklamace vyřízena řádně a včas. To platí bez ohledu na to, zda reklamace byla zamítnuta nebo přijata a bez ohledu na to, zda spotřebitel měl účtenku či nikoliv.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zákonných 30 dnů, nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2020 14:42, před 4 lety

Dobrý den, paní Spáčilová,
tuto situaci nedokážeme zde dost dobře posoudit, ale věříme, že byste bez nějakého řádného vysvětlení nebo vyřešení reklamace, kvůli které jsme do prodejny přišla, neodešla. Bohužel takto zpětně nejsme oprávněny reklamace prostřednictvím dTestu jakkoliv posuzovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2021 18:42, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2021 12:10, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.