Společnost


Libor Václavík - LIBROS

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45572Nedodání záznamu na SD kartě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2020, před 4 lety

Jiří Kučera

Znění stížnosti

Se synem jsme dodatečně k jízdě zakoupili záznam z jízdy, který měl být dodán na SD kartě. SD karta i se záznamem v místě prodeje fungovala, avšak po připojení k různým počítačům doma byla karta nečitelná a jediná možnost byla "formátovat kartu?" Na e-mailový dotaz co s tím nikdo nereagoval a kartu jsme tedy v místě prodeje vrátili, že je nečitelná (sobota) a bylo nám řečeno, že hned v pondělí se nám ozve ajťák. Nikdo se neozval, po urgencích osobních i telefonických nikdo nic nevěděl, odvolávali se jeden na druhého. Až po dvou měsících volala paní, že záznam se nepodařilo obnovit a že si můžu přijít pro prázdnou SD kartu. S tímto jsem nesouhlasil, že jsem zaplatil za záznam na kartě a k čemu mi prázdná karta bude - arogantně odpověděla, že není jejich problém, že moje zařízení záznam poškodilo a kartu mohu použít na zálohu svých dat. A že pokud s tím nesouhlasím, tak můžu napsat písemný e-mail, který ona přepošle vedení. Na tento e-mail (je zde přiložen) také nikdo měsíc nereagoval.
K poškození dat došlo nejpravděpodobněji v momentě, kdy v místě prodeje pán vytahoval kartu dříve, než se zobrazila hláška "nyní můžete kartu bezpečně vytáhnout", jelikož doma byla karta vložena do redukce (z mikroSD na standardní formát) a posuvným přepínačem byly zakázany změny. Na faktuře je uvedeno "Mikro SD karta s 30 minutovým záznamem jízdy"


Produkt

i-legální autoškola 30 minut + dokopený záznam z jízdy


Požadované řešení

Stále bych chtěl záznam z jízdy. Pokud není možné dodat záznam z jízdy, požaduji navrátit plnou cenu 529 Kč zaplacenou za tento nedodaný záznam na SD kartě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2020 10:18, před 4 lety

Z obsahu stížnosti, resp. přiloženého e-mailu, vyplývá, že "asi v sobotu 8. 8. 2020 jsme kartu odvezli" a "15. 9. 2020 mi volala paní, že si mám přijít pro SD kartu".

Z výše uvedeného dovozujeme, že spotřebitel uplatnil na zakoupené zboží (SD kartu s určitým obsahem) reklamaci, kterou se společnost zabývala.

Pro úplnost uvádíme, že není nezbytně nutné, aby byla reklamace provedena se všemi formálními náležitostmi. Právní jednání se v souladu s § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy z jednání jasně plynulo, že věc nefunguje, spotřebitel požaduje její opravu, a zároveň věc byla v 24 měsíční zákonné záruční době, je možné takové jednání považovat za uplatnění reklamace. Případné nevydání potvrzení o převzetí reklamace není na překážku platnému uplatnění reklamace. Naopak, jde o pochybení prodejce, za které mu hrozí správní postih ze strany České obchodní inspekce.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Z obsahu e-mailové komunikace plyne, že tato lhůta byla patrně překročena.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Není přitom rozhodné, že SD karta funguje. Předmětem kupní smlouvy byla totiž SD karta s určitým obsahem, který byl také pravděpodobně tím hlavním důvodem, proč si spotřebitel SD kartu vůbec zakoupil. Lze se oprávněně domnívat, že kdyby o nemožnosti záznam shlédnout věděl dopředu, nikdy by koupi neučinil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 15:42, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.