Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
12.6.2018 jsem bohužel podepsala Přihlášku k výběrovému řízení sjednanou na 38 měsíců. 14.9.2020 jsem odeslala odstoupení od Přihlášky, že nemám zájem na pokračování trvání. Bylo mě sdělena akceptace a zaslána dohoda o ukončení pod pokutou 3,000 Kč z důvodu , že nedošlo k řádnému připojení k Vítěznému dodavateli protože moje smlouva s CEntropol energy na plyn končí až 12.12.2027, což bylo zřejmé už při uzavírání přihlášky a nebyla jsem o této skutečnosti informována.Zasílala jsem veškéré potřebné doklady, které ode mne byly vyžadovány, takže si myslím, že jsem nic nemařila a několika emaily jsem se snažila komunikovat s Envonou, ale pořád je to to samé, dohoda a pokuta. A tak než ji zaplatím a konečně se této společnosti zbavím,tak bych vás prosila o vyjádření.
Prosila bych o posouzení mojí situace a jestli skutečně pokutu musím zaplatit, nemám se s kým poradit a tak jsem se obrátila na vás.
Děkuji.
|
Tweet |
Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě (listině, na níž spotřebitel připojuje svůj podpis).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.