Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
4.9.2020 jsem si pořídil nový telefon Asus Rog phone 128gb /ZS600KL.
Po necelém týdu užívání se mi svévolně bez pádu, nepřiměřeného zacházení či
mého zavinění na displayi objevil v horní části pavouk / prasklina.
Telefon jsem tedy vracel ve 14 denní lhutě.
Display nefunguje, nesnímá ani nezobrazuje. Telefon je tudíž nepoužitelný.
Po dukladném prozkoumaní závady jsem zjistil, že telefon nejeví známky
jakéhokoli poškození, prasklina totiž nebyla na skle
nebo ochraném těle telefonu, praskl display samotný ( umístěný pod sklem,
display jsem neměl jak zničit bez toho abych poškodil i oschranné sklo nad
ním.) V životě se mi podobná věc nestala, aby praskl display pod
neporušeným sklem.
Upozorním, že telefon nenosím v zadní kapse, tzn. že vylučuji i to že bych si na telefon sedl nebo ho nepřiměřeně prohnul.
Telefon jsem reklamoval u společnosti ALza a.s. která mi ho po 3 týdnech
vrátila s komentářem, že se jedná o mechanické poškození a mou reklamaci
zamítli. Telefon si dnes jedu vyzvednout a nejsem si vědom že bych telefon
mechanicky poškodil svým týdenním užíváním.
Chtěl jsem Vás požádat o radu případnou pomoc s řešením. Mám v plánu
nesouhlasit s vyjádřením autorizovaného servisu a rád bych se dozvěděl jak
se jako spotřebitel mohu bránit proti neférovému jedání, ať už ze strany
Alza.cz nebo autorizovaného servisu Asus. Neříkám nutně, že požaduji
vrácení peněz, upřímně byl telefon za danou cenu super koupí a stačil by
mi opravený nebo nový kus. Nehodlám však hradit výměnu displeje, který
jsem nepoškodil. Telefon jsem nafotil před tím, než jsem ho dal do reklamace.
Předem děkuji za případnou pomoc a rady.
S pozdravem Dan Dienstbier
Asus Rog phone 1 /ZS600KL - ROG phone první generace
Vzhledem ke zkušenostem mám obavy aby jsem se podobné problematiky nedočkal i u jiného kusu. Upřednostňoval bych tedy asi vrácení peněz. Spokojím se však i s novým kusem s tím, že mne nebudou čekat podobné obstrukce ze strany prodejce v případě opakovaného vyskytu závady.
Především však potřebuji mít telefon a už tahle doba pro mne byla celkem nepříjemná. Nemluvě o tom, že hodnota telefonu tvořila cca 1/3 mého měsíčního přijmu a v podstatě by to pro mě znamenalo vyhodit 7000kč z okna.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. V tomto případě bohužel není uvedena reference, tedy číslo faktury, objednávky nebo alespoň reklamace. Bohužel tedy nemohu ověřit přesnější informace, nicméně u reklamací se vždy řídíme stanoviskem autorizovaného servisu, který reklamaci a zboží posuzuje. Pokud servis shledal mechanické poškození, nemáme důvod toto vyjádření rozporovat, a zákazníkovi bychom doporučili to samé co vy, tedy posouzení prostřednictvím soudního znalce. Pokud zákazník donese znalecký posudek, projevíme samozřejmě plnou součinnost pro dořešení této reklamace. S přáním hezkého dne, Martin Horník, Customer care specialist
Děkujeme za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost nějaký referenční údaj za účelem řešení věci doplnit.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vzhledem k částce jež si soudní znalci účtují, jsem se rozhodl, že si telefon opravím svépomocí objednáním nového displaye, jehož pořizovací cena je o pár set korun výše než znalecký posudek, který by mi navíc ani nezajistil, že se ze strany ALZA a.s. nedočkám dalších obstrukcí. Oprava Alzou byla vyčíslena o pár set korun levněji než mě vyšel telefon samotný. Nechám si telefon opravit v servisu, přijdu tím zřejmě o záruku, ale dle těchto zkušeností u této společnosti žádná záruka ani neexistuje pokud si jí u nich nezaplatíte. Děkuji tímto ALZE za ponaučení a zkušenost. Jednoduše si u nich už nikdy nic nepořídím i kdyby to nabízela levněji než konkurence.
Díky dTestu za rady a že mi věnovali svůj čas.
S pozdravem Dienstbier.
Dobrý den, mrzí mne rozhodnutí spotřebitele ohledně nákupů u naší společnosti, nicméně pokud se rozhodl nevyužít možnosti znaleckého posudku, je z naší strany záležitost uzavřena. Děkuji
Vzhledem k vyjádřením z obou stran stížnost uzavíráme.