Společnost


umbrellaline 2010 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45587Odmítnutí vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2020, před 4 lety

Martin Jurek

Znění stížnosti

Dne 8.10 jsme v předprodeji zakoupili klíč ke hře FIFA21. Na stránce prodejce byl odkaz na test hardwaru který jsme použili a nebyl se spuštěním problém. Další den jsme hru stáhli, naistalovali a spustili a při tom hra vždy spadne. Na fóru EA jsme zjistili, že minimální požadavky byly změněny a tudíž na našem hardwaru hra spustit nepůjde. Kontaktovali jsme prodejce a vysvětlili mu problém. Odpovědí bylo, že bohužel v našem případě se jedná o program třetí strany, za který nenesou zodpovědnost. Ve vysvětlení od EA je zase uvedeno, že o tom ví a že každý má kontaktovat svého lokálního prodejce. Nakonec jsem se obrátili i přímo na EA a to nás také odkázalo na prodejce tudíž gameshop.cz. Pokoušeli jsme se po radě od Dtestu i o odstoupení od smlouvy. To dopadlo stejnou výmluvou na aplikace třetích stran. Nyní jsme tedy na mrtvém bodě kdy my máme hru kterou nemůžeme spustit, prodejce se vymlouvá na třetí stranu a výrobce na prodejce.


Produkt

FIFA 21 / vydavatel EA games / platforma Origin | PC /


Požadované řešení

Požadujeme vrácení peněz. Klidně podepíšeme čestné prohlášení, že hra nebyla ani spuštěna což se dá ověřit na platformě Origin. Můžeme poskytnout i screen harwaru PC na kterém byla hra stažena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2020 15:30, před 4 lety

Pokud nemá věc vlastnosti, které si mezi sebou strany smluvily, může se jednat o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 sb., občanský zákoník. Pokud nemá program vlastnosti, které byly deklarovány, resp. vyžaduje pro své bezproblémové spuštění a využívání zařízení na jiné než původně smluvené úrovni (patrně se bude jednat o požadavek na výkonnější či jinak technicky dokonalejší koncové zařízení), máme za to, že se jedná právě o takovou vadu.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Povinnosti se vztahují na prodejce, vůči němu spotřebitel právo z vad uplatňuje. Je věcí prodejce, aby dostál svým závazkům, neboť uplatnění práv z vadného plnění směřuje ze zákona vůči prodejci. Pokud má prodejce spory s výrobcem, může se prodávající, nikoliv spotřebitel, obrátit na výrobce a je věcí jejich vzájemné domluvy/sporu, jak budou situaci řešit.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zamítnutí reklamace bez odůvodnění, resp. s odůvodněním, že věc musí spotřebitel řešit s výrobcem, vůbec nepovažujeme za vyřízení reklamace ve stanovené lhůtě. Tento postup zakládá právo odstoupit od smlouvy, k tomu viz výše.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2021 15:35, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.