Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.6.2020 jsem obdržel vyúčtování za odběr energií, které je rozděleno na 3 období (1.11.2019 - 6.11., 7.11. - 31.12.2019 -produkt DUVERA ONLINE, 1.1.2020 - 18.6.2020 - produkt DUVERA START).
Dne 23.06.2020 jsem na tel. čísle 478575555 podal reklamaci na toto vyúčtování, protože jsem smlouvu podepsal na produkt Důvěra Online, nikoliv na produkt Důvěra Start, který je výrazně cenově nevýhodný a tudíž byl ve vyúčtování značný nedoplatek.
Kvůli stavu reklamace jsem volal do společnosti dne 3.7., 8.7., 9.7.,10.08., 06.10. a 12.10.. Pokaždé mi bylo sděleno, že mě písemně vyrozuměli o změně produktu a že reklamaci řeší specialisté, což není pravda.
Dne 12.10.2020 jsem nabízel řešení a to podepsání smlouvy/produktu Pohoda Online (ceníková řada Elektřina 24) se závazkem na 24 měsíců, ale s platností již od 01.01.2020.
Dne 15.10.2020 mi bylo sděleno, že reklamace je vyřízená tak, že je zamítnuta a nesouhlasí s mým navrhovaným řešením.
Vyúčtování o dodání elektřiny číslo 6100148491, číslo smlouvy 971058, ODBĚRATEL Ing. Rudolf Douša
Pokud společnost neprokáže (např. doručenka, potvrzení o převzetí), že mi byla oznámena změna produktu, tak navrhuji, aby byl ve vyúčtování v období 1.1.2020 - 18.6.2020 uveden produkt DUVERA ONLINE a toto vyúčtování přepočítáno na ceník produktu DUVERA ONLINE.
Dříve navrhované řešení ze dne 12.10.2020 a to podepsání smlouvy/produktu Pohoda Online (ceníková řada Elektřina 24) se závazkem na 24 měsíců již není možné, jelikož již řeším přechod k jinému dodavateli elektřiny.
|
Tweet |
Uplatnění reklamace je v případě nesouhlasem spotřebitele s vyúčtováním prvním krokem, který může učinit. Pokud společnost reklamaci zamítne a písemně odůvodní, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
V řešené věci se jedná patrně o problematiku jednostranné změny obchodních podmínek, resp. o dodržení náležitostí stanovených pro tuto změnu v § 11a odst. 5 energetického zákona. Pokud náležitosti stanovené pro jednostrannou změnu splněny nebyly, ke změně tarifu nedošlo a společnost není oprávněna účtovat spotřebiteli ceny dle změněných podmínek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.