Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
v roce 2018 jsme koupili přes uvedený e-shop mobil Apple iPhone 7 32GB. V srpnu letošního roku 2020 jsme na základě několika závad telefon odeslali k reklamaci dle pokynů, které jsme obdrželi mailem od e-shopu (až poté, co jsem si musela jejich reakci vynutit, jinak nereagovali). Tomu ale předcházela návštěva v autorizovaném servisu Apple, ale při předložení faktury nám nemohli telefon vzít k opravě, i když byl v záruce, protože na faktuře nebylo uvedené žádné číslo, podle kterého by se dalo zjistit, že se jedná o tento telefon. Na základě těchto informací jsme se obrátili na e-shop s reklamací. Zmíněný e-shop nedodržel 30ti denní lhůtu pro vyřízení reklamace a tak jsem zaslala odstoupení od smlouvy. Další den jsem měla zprávu, že pošta nám bude doručovat zásilku Balík. Balík jsem nevyzvedla a e-shop se mi ozval, že jim dorazilo odstoupení od smlouvy, a od té chvíle si dopisujeme. Odstoupení od smlouvy nechtějí akceptovat ani uznat reklamaci. V současné době je neopravený telefon u e-shopu, neboť jsem ho nepřevzala.
Apple iPhone 7, 32GB černá, jiné číslo ve faktuře není uvedeno
Ráda bych, aby telefon opravili, ale vzhledem k jejich přístupu nemám v tento e-shop důvěru, a proto trvám na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené lhůtě (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.