Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#4562Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2014, před 10 lety

Michal Mach

Znění stížnosti

Dobrý den,
v prodejně Office shoes jsem zakoupil obuv zn.Vans, se kterou mám nejlepší zkušenosti (mám další 4 páry stejné značky, které drží několik sezon).

Obuv jsem přes léto občasně nosil jen po městě, podle návodu na nošení a myslím že i v rámci určení tohoto typu obuvy. I když je samozřejmě (dle mého neprávem, protože ji tak nedefinuje výrobce) označena na záručním listu jako "módní".

Během užívání se na jedné botě objevila díra v podrážce a na druhé náznak stejné vznikající díry a současně také odlepující se lem podrážky. Viz foto: http://imgur.com/R3UAW1C

Reklamace byla zamítnuta z důvodu "Poškození podešví vzniklo vlivem mechanického opotřebení" = "poškození vzniklo, protože jste v botách chodil".

Tedy z důvodu, kvůli kterému jsem obuv reklamoval = obuv po 4 měsíčním občasném užívání vykazuje poškození, které zamezuje jejímu dalšímu používání a dle mého názoru z důvodu nekvalitního materiálu podrážky a špatného lepení.

Lze se nějak tomuto postupu bránit, tedy neuznání reklamace z toho důvodu, že jsem v botách chodil? Děkuji za odpověď.


Produkt

Vans Era 59, 44


Požadované řešení

Podání vysvětlení, výměna vzhledem k neopravitelné vadě způsobené nekvalitním párem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2014 10:59, před 10 lety

Určení obuvi je standardně k chození, a to i v případě módní obuvi. Módní obuví se rozumí obuv navržená a vyrobená pro nošení v nenáročných podmínkách, u níž je prvořadá módnost. Její vymezení se ještě doplňuje tím, že je určena pouze pro krátkodobé nošení, např. po místních komunikacích, v dopravních prostředcích nebo v místnostech. Oproti tomu vysoce módní obuv je vymezena jako obuv navržená a vyrobená s předpokladem omezené životnosti, u které je módní vzhled nejdůležitějším parametrem. Z hlediska užitných vlastností se jedná o dva diametrálně odlišné typy obuvi. Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by kvalitativně odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat. Módní, jakož i vysoce módní obuv patří mezi spotřební zboží a vztahuje se na něj dvouletá záruční doba. Nutno však od sebe odlišovat zákonnou záruku za vady a životnost výrobku, přičemž životnost obuvi určuje způsob a intenzita jejího užívání. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to,že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.10.2014 14:45, před 10 lety

Dobrý den,

Prosím o uvedení reklamačního čísla, abychom mohli reklamační řízení opětovně prověřit a vyjádřit se k jejímu zamítnutí, případně změnit jeho výsledek, pokud na naší straně došlo k pochybení.

Děkuji.

Za Shoebox CZ s.r.o.
Ondřej Kohút

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2014 11:05, před 10 lety


Michal Mach

č. je 4000001971. Moc děkuji předem za vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2014 10:32, před 10 lety

Dobrý den, pane Machu,

Reklamační řízení bylo prošetřeno a naše vyjádření, které jste obdržel při řádném ukončení reklamačního řízení, se nemění. Rozlepení podešví po obvodu svrchního materiálu bylo způsobeno tzv. "okopáním obuvi", u obou párů jsou viditelné stopy po mechanickém tlaku na materiál.
Co se týče poškození podešví ve spodní části, to bylo způsobeno mechanickým opotřebením (ochozením).
V patních částech je viditelný úbytek materiálu, tj. ani v jednom případě se nejedná o materiálovou ani výrobní vadu a z těchto důvodů bylo reklamační řízení zamítnuto. Více informací naleznete přímo ve vyjádření a ohledně užívání a ošetření obuvi jste poučen v záručním listu.

Toto stanovisko je finální. Pokud máte jakékoli výhrady vůči výsledku reklamačního řízení, máte samozřejmě právo postupovat dle vlastního uvážení. Z naší strany je reklamační řízení uzavřeno.

Děkujeme za pochopení.

Za Shoebox CZ s.r.o.,

Ondřej Kohút

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.10.2014 10:41, před 10 lety


Michal Mach

K tomu se váže moje původní otázka. Jak postupovat, když s tímto výrokem nesouhlasím?

Důvod: Určení obuvi je standardně k chození, a to i v případě módní obuvi. Obuv jsme používal asi 5 měsíců nepravidelně a došlo k mechanickému opotřebení (ochozením) dle vašeho výroku. U tohoto typu bot neočekávám, že vydrží jednu sezonu občasného chození a dojde k opotřebení podrážky v takové míře, že se v ní udělá díra a boty nelze používat.

Poradíte prosím? Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2014 12:08, před 10 lety

V tomto případě doporučujeme spotřebiteli, aby existenci vady konzultoval se zapsaným znalcem z oboru, který může potvrdit, zda se jedná o vadu výrobní či materiálovou, nebo opravdu o opotřebení či mechanické poškození. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že znalec vysloví, že se jedná o vadu, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že společnost považuje své stanovisko za konečné, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.