Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v prodejně Office shoes jsem zakoupil obuv zn.Vans, se kterou mám nejlepší zkušenosti (mám další 4 páry stejné značky, které drží několik sezon).
Obuv jsem přes léto občasně nosil jen po městě, podle návodu na nošení a myslím že i v rámci určení tohoto typu obuvy. I když je samozřejmě (dle mého neprávem, protože ji tak nedefinuje výrobce) označena na záručním listu jako "módní".
Během užívání se na jedné botě objevila díra v podrážce a na druhé náznak stejné vznikající díry a současně také odlepující se lem podrážky. Viz foto: http://imgur.com/R3UAW1C
Reklamace byla zamítnuta z důvodu "Poškození podešví vzniklo vlivem mechanického opotřebení" = "poškození vzniklo, protože jste v botách chodil".
Tedy z důvodu, kvůli kterému jsem obuv reklamoval = obuv po 4 měsíčním občasném užívání vykazuje poškození, které zamezuje jejímu dalšímu používání a dle mého názoru z důvodu nekvalitního materiálu podrážky a špatného lepení.
Lze se nějak tomuto postupu bránit, tedy neuznání reklamace z toho důvodu, že jsem v botách chodil? Děkuji za odpověď.
Vans Era 59, 44
Podání vysvětlení, výměna vzhledem k neopravitelné vadě způsobené nekvalitním párem.
|
Tweet |
Určení obuvi je standardně k chození, a to i v případě módní obuvi. Módní obuví se rozumí obuv navržená a vyrobená pro nošení v nenáročných podmínkách, u níž je prvořadá módnost. Její vymezení se ještě doplňuje tím, že je určena pouze pro krátkodobé nošení, např. po místních komunikacích, v dopravních prostředcích nebo v místnostech. Oproti tomu vysoce módní obuv je vymezena jako obuv navržená a vyrobená s předpokladem omezené životnosti, u které je módní vzhled nejdůležitějším parametrem. Z hlediska užitných vlastností se jedná o dva diametrálně odlišné typy obuvi. Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by kvalitativně odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat. Módní, jakož i vysoce módní obuv patří mezi spotřební zboží a vztahuje se na něj dvouletá záruční doba. Nutno však od sebe odlišovat zákonnou záruku za vady a životnost výrobku, přičemž životnost obuvi určuje způsob a intenzita jejího užívání. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to,že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající.
Dobrý den,
Prosím o uvedení reklamačního čísla, abychom mohli reklamační řízení opětovně prověřit a vyjádřit se k jejímu zamítnutí, případně změnit jeho výsledek, pokud na naší straně došlo k pochybení.
Děkuji.
Za Shoebox CZ s.r.o.
Ondřej Kohút
č. je 4000001971. Moc děkuji předem za vyjádření.
Dobrý den, pane Machu,
Reklamační řízení bylo prošetřeno a naše vyjádření, které jste obdržel při řádném ukončení reklamačního řízení, se nemění. Rozlepení podešví po obvodu svrchního materiálu bylo způsobeno tzv. "okopáním obuvi", u obou párů jsou viditelné stopy po mechanickém tlaku na materiál.
Co se týče poškození podešví ve spodní části, to bylo způsobeno mechanickým opotřebením (ochozením).
V patních částech je viditelný úbytek materiálu, tj. ani v jednom případě se nejedná o materiálovou ani výrobní vadu a z těchto důvodů bylo reklamační řízení zamítnuto. Více informací naleznete přímo ve vyjádření a ohledně užívání a ošetření obuvi jste poučen v záručním listu.
Toto stanovisko je finální. Pokud máte jakékoli výhrady vůči výsledku reklamačního řízení, máte samozřejmě právo postupovat dle vlastního uvážení. Z naší strany je reklamační řízení uzavřeno.
Děkujeme za pochopení.
Za Shoebox CZ s.r.o.,
Ondřej Kohút
K tomu se váže moje původní otázka. Jak postupovat, když s tímto výrokem nesouhlasím?
Důvod: Určení obuvi je standardně k chození, a to i v případě módní obuvi. Obuv jsme používal asi 5 měsíců nepravidelně a došlo k mechanickému opotřebení (ochozením) dle vašeho výroku. U tohoto typu bot neočekávám, že vydrží jednu sezonu občasného chození a dojde k opotřebení podrážky v takové míře, že se v ní udělá díra a boty nelze používat.
Poradíte prosím? Děkuji.
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli, aby existenci vady konzultoval se zapsaným znalcem z oboru, který může potvrdit, zda se jedná o vadu výrobní či materiálovou, nebo opravdu o opotřebení či mechanické poškození. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že znalec vysloví, že se jedná o vadu, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že společnost považuje své stanovisko za konečné, stížnost uzavíráme.