Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#45630S-reality - vymáhání neoprávněného poplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2020, před 4 lety

Martin Lysý

Znění stížnosti

Omylem jsem projevil zájem o aukci nemovitosti přes tuto pseudorealitku, jelikož mě uvedli v omyl, že oni provádí dražbu dané nemovitosti. Následně mi přišel email, kde se mám kvůli aukci registrovat. Na registrační stránce, která vypadala opravdu primitivně, nebyla jediná zmínka o poplatku za registraci a nebyla ani v onom emailu, pouze informace o provizích ze samotné dražby. Mezitím jsem si už dohledal skutečný aukční portál a stáhl si potřebné informace. Stejné informace, ale v daleko menším rozsahu mi poslal tento podvodník na email. Účet u tohoto podvodníka jsem v ten samý den smazal a odepsal mu, že nemám zájem o jakékoli služby z jeho strany. Aukce onoho domu se ani nekonala, o čemž pan podvodník neměl nejmenší tušení, jelikož ani žádné služby poskytovat nedovede. Po dvou měsících mi dorazila nějaká smyšlená faktura na 5000,- Kč, kde je pouze mé jméno a email, takže ji ani nemohu považovat za špatný vtip, ale spíše za nedostatečnou mozkovou kapacitu odesílatele. Nehodlám s touto parodií na člověka dále cokoli řešit.


Produkt

Žádný produkt ani služby jsem neobdržel, jedná se o klasický podvod.


Požadované řešení

Aby mi tato parodie člověka přestala spamovat mou schránku na spam.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2020 21:20, před 4 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že stížnostmi, jejichž obsahem jsou zejména osobní útoky na druhou smluvní stranu nebudeme napříště vůbec řešit a tyto stížnosti budou bez dalšího uzavřeny.

Dále uvádíme, že níže podané vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci‚ způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

I pokud k registraci došlo až po 26. 2. 2020, platí následující. Pokud byl spotřebitel uveden v omyl nikoliv ohledně ceny (o tomto aspektu viz výše), ale ohledně nabízené činnosti druhé smluvní strany, je to rovněž důvod pro namítání neplatnosti uzavřené smlouvy. Pokud byl totiž spotřebitel uveden v omyl ohledně toho, že druhá smluvní strana není zprostředkovatelem (resp. subjektem poskytujícím informace o aukci), ale přímo subjektem provádějícím akci, byl uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Z obsahu stížnosti neplyne, jakým způsobem byl spotřebitel v případný omyl uveden, proto nemůžeme posoudit, zda se skutečně o uvedení v omyl jednalo, nebo nejednalo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2020 18:44, před 4 lety

Dobrý den pane Lysý, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:

"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."

Ohledně odkazu na oznámení EKCR, tak níže uvádíme odkaz z Ministerstva vnitra ČR na komerční využití informací z veřejného sektoru, kde je jasné, že z naší strany není ničeho porušováno:

https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx.

Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.11.2020 19:46, před 4 lety


Martin Lysý

Ano na ČOI se obrátím, jelikož váš odkaz, který jste mi poslali na mail, mě odkázal na úplně jinou registrační stránku, než je přístupná z webu https://www.s-drazby.cz/. Takže záměrně nové zájemce odkazujete na stránku, kde o zpoplatnění registrace není ani zmínka. Takže nějaké vaše ctrl+c a ctrl+v vyjádření ohledně registrace po 26. 2. 2020 je naprosto liché, jelikož web z odkazu v emailu měl naprosto jinou podobu. Hezký pokus jak oblbnout tento web, poškozené, ČOI a další. Navíc nějak jste se zapomenul vyjádřit k tomu, že se vydáváte za aukční portál, který dražbu provádí i když to není pravda a záměrně uvádíte zájemce v omyl. Doufám v brzké podání hromadné žaloby za podvod od těch nebožáků, co zaplatili doslova za nic. Jinak doufám, že se vám dobře spí, musíte být na sebe patřičně pyšný :)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2020 20:20, před 4 lety

Dobrý den pane Lysý, odkaz který jsme Vám poslali, byl odkaz na stránky Ministerstva vnitra ČR ohledně využití veřejných informací a to ke komerčním účelům, byla to naše reakce na Váš emailový dotaz a to dne 17.10.2020. Tato informace nemá žádnou spojitost na Vámi uváděnou registraci. Opravdu nevíme co zde uvádíte za informace, můžete prosím upřesnit datum Vámi uváděné informace, ať se to zde může vyřešit a zjistit, kdo zde uvádí nepravdivé informace ? Pokud máte na mysli odkaz přímo na smluvní dokumentaci, který je uveden ve výzvě, tak na tento odkaz se dostanete přímo z našich stránek v rámci registrace, zkuste a uvidíte, že máme pravdu. To že dražbu neprovádíme, máte uvedeno jednak v inzerci a jednak opakovaně v emailové komunikaci, stačí se pořádně podívat a pořádně číst. Opravdu se s Vámi nechceme hádat, ale prosíme Vás nenazývejte naše klienty , tak jak uvádíte shora, možná by jste se divil, kolik máme spokojených klientů. Pokud chcete vypsat všechny nutné kroky k tomu, aby jste se mohl dozvědět, popř., obdržet informaci k dražbě, tak jak uvádíte Vy, "skoro za nic", tak Vám můžeme tento soupis všech činnosti poslat na email, budete překvapen jak finanční, tak časovou náročností. Děkujeme za pochopení. Ohledně Vašich osobních údajů došlo z Vaší strany k jejich smazání, tak jak Vám toto umožňuje GPDR, tudíž nemáte ve výzvě uvedené údaje, které jste si sám smazal, tak asi tak k Vašemu vyjádření o mozkové kapacitě......každý ať si udělá obrázek sám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2020 14:18, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 09:34, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.