Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den, dne 16.9. jsem dostal zásilku od Jana Vokáta (prodejce zboží na bazarovém portálu), ve které byly 2 zařízení v hodnotě 4990Kč. Byla využita služba "Mezi námi" a není mi známo zda odesílatel použil pojištění zásilky.
Po otevření zásilky jsem zjistil, že zařízení bylo omylem odesláno v jiné barvě, než jsem žádal. Proto jsem se dohodl s odesílatelem, že mu budu moci zásilku poslat a on mi ji vymění.
Odeslal jsem zásilku zpět, avšak prodávající se rozmyslel, že zásilku zpět nepřijme, načež mi nezbývalo nic jiného než souhlasit.
Zavolal jsem zásilkovny a zrušil jsem doručení, protože bylo zbytečné aby se zásilku vůbec snažili doručit.
Poté se 1-2 týdny nic nedělo. Pak mi ze zásilkovny napsala paní Moravcová, že mám vyplnit čestné prohlášení, protože není známo kde se zásilka nachází. Vyplnil jsem i hodnotu 4990Kč, jak byla zásilka zabalena a ostatní detaily.
Paní Moravcová mi řekla, že jsem při pojištění zásilky nevyplnil hodnotu zásilky a tím pádem nemám nárok na vyplacení celé částky a odvolala se na podmínky. Uznávám, že jsem hodnotu zásilky neuvedl. Byla pouze uvedená dobírková částka na 3000Kč.
Později jsem se dozvěděl, že zásilkovně byl balíček UKRADEN.
VOP:
3.3. Odesílatel je povinen v Aplikaci uvést správné, úplné a srozumitelné údaje identifikující jeho osobu, osobu Příjemce, Místo doručení a údaje k Zásilce. Odesílatel je povinen uvést zejména následující údaje:
iv. určení hodnoty Zásilky(pokud není určena, považuje se za hodnotu Zásilky částka 300,-Kč
Tato částka společně s přepravními náklady mi byla vyplacena.
Má otázka teda zní má cenu, se s tímto problémem obracet na ČOI a ČTU jak mi paní v emailu doporučila? (Máte možnost se jako spotřebitel obrátit na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.)
Mám vůbec nějaký nárok na vrácení celé částky odcizeného produktu? Nebo moje jediná útěcha může podat tuto žádost k Policii?
Děkuji
Zásilkovna - Služba Mezi námi
Vrácení peněz za celou hodnotu zásilky, případně vrácení zásilky mě nebo odesílateli.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Je-li společnost povinna k náhradě škody, pak se výše nahrazované škody bude řídit ustanovením § 2951 odst. 1 a ustanovením § 2969 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Při určení výše náhrady škody se vychází z obvyklé ceny, kterou má věc v době, kdy na ni vznikla škoda, resp. v řešené věci v době, kdy došlo k její ztrátě.
V řešené věci je hlavní otázkou, zda je možné vytvořit na základě ustanovení obchodních podmínek nevyvratitelnou domněnku, na jejímž základě je de facto snížena povinnost k náhradě škody.
Dle ustanovení § 2898 občanského zákoníku platí, že se nepřihlíží k ujednání, které předem vylučuje nebo omezuje právo slabší strany na náhradu jakékoli újmy. Spotřebitel je ve vztahu k podnikateli (zde přepravci) nepochybně slabší smluvní stranou. Domníváme se proto, že k ujednání obsaženému v obchodních podmínkách, jak jej citoval spotřebitel v obsahu stížnosti, se vůbec nebude přihlížet - tzn. jako by ani nebylo.
Z výše uvedeného důvodu máme za to, že společnost by měla poskytnout náhradu škody ve výši, která odpovídá zákonným parametrům - tzn. ve výši obvyklé ceny, kterou měla věc v době ztráty.
Proto se rovněž domníváme, že kontaktovat dozorový orgán s námitkou proti vyřízení záležitosti společností je smysluplné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.