Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
51701441
Sťahoval som sa, tak som požiadal, aby mi služby preniesli na inú adresu, kde podľa ich slov nie je možné nainštalovať ich služby na moju novú adresu. Tak som ich požiadal o ukončenie služieb a hneď som sa opýtal či zaplatím nejakú pokutu. Pani mi jasné povedala, že žiadnu pokutu nezaplatím. Akurát mi povedala, že ukončenie zmluvy trvá 30 dní a že určite zaplatím ešte ďalšie vyúčtovanie aj keď služby nevyužívam. Počas týchto 30 dní mi volali, že ak mi príde list, v ktorom je, že zmluva je ukončená, tak mám poslať všetky ich produkty, ktoré mi boli poskytnuté. (Žiaden termín na odoslanie mi nebol spomenutý). Hovory moniturujete, tak si to môžte overiť. Pred týždňom mi prišiel email, že za nevčasné vrátenie zariadení mi bola udelená pokuta vo výške 4000 korun. Kde som im hneď volal a tam mi bolo povedané, že je termín 14 dní na poslanie zariadení a obrácali sa na to, že je to vo všeobecných podmienkach. Inštalácia trvala len niekoľko minút a ja som si tu zmluvu samozrejme celú neprečítal a samozrejme tie najdôležitejšie veci sú úplne na konci zmluvy. Zariadenie som poslal a poistil v hodnote 4000 korun. Áno poslal som ho s nejakým opoždením, ale poslal som ho bez nejakej zavády. A keď som ich požiadal o reklamáciu a odpustenie pokuty, tak mi bol poslaný email, v ktorom bolo napísané, že na svojom názore trvajú a očakávajú odomňa pokutu zaplatiť. Snažím sa Vám volať a rozumne sa dohodnúť na ďalších krokoch, ale žiaľ žiaden zo zamestnancov nie je schopný pomôcť.
Zrušiť pokutu
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty za prodlení s vrácením daného zařízení, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Patkani, zařízení, které poskytujeme do pronájmu, je zapotřebí vrátit do 14 dnů od ukončení smlouvy. Tuto informaci uvádíme ve Všeobecných podmínkách, které najdete na https://www.upc.cz/pdf/pece-o-zakazniky/dokumenty/VOP_UPC.pdf, a také na ni zákazníky upozorňujeme e-mailem. Informace o naúčtování smluvní pokuty, v případě včas nevráceného nebo nevráceného zařízení, je uvedena i na podepsané smlouvě. Výše pokuty je uvedena v ceníku, dle typu pronajatého zařízení. Ceník je také součástí smluvního vztahu.
Pokud už jste tuto záležitost řešil reklamací, která ale byla zamítnuta, jedná se o naše konečné rozhodnutí. Je mi to líto, ale v tom případě Vám nemůžeme vyjít vstříc.
Přeji Vám pěkný den.
Lenka Pilná
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.