Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#45654Klamání zákazníka u produktů Smart TV ohledně podpory Smart ovladačů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2020, před 4 lety

David Kosina

Znění stížnosti

Společnost Samsung uvádí u modelů 4k TV nepodporující ovládání Smart ovladačem klamavé informace, kdy přímo na stránce produktu je uveden zvýrazněný článek "Jak spárovat Smart ovladač". Zakoupil jsem TV Samsung UE65TU7172 s tím, že jsem si byl vědom absence Smart ovladače v balení, tak jak stránky uvádí, ale také jsem počítal vzhledem k informaci o spárování Smart ovladače přímo u produktu, že produkt použiji se Smart ovladačem, který jsem si dokoupil extra (zejména kvůli dětem, kteří jsou na něj zvyklí). Snažil jsem se společnosti Samsung na to v chatu upozornit a požádat o informaci, zda je nějaká cesta jak Smart ovladač zprovoznit. Bylo mi sděleno, že Smart ovladač kompatibilní s tímto modelem vůbec není. Žádal jsem o další prošetření a pokud tomu tak je, tak o stažení informace s Spárování Smart ovladače z webu, bylo mi odpovězeno, že mi Samsung ozve zpět. To se po týdnu nestalo, kontaktoval jsem tedy podporu na Chatu opět. Pracovnice (jejíž jméno specifikuji v neveřejné části) byla vyloženě nenápomocna a nesnažila se problém vůbec pochopit ani řešit ačkoli jsem sám prezentoval možnost, že bych současný produkt prodal a doplatil si na vyšší produkt, který má Smart ovladač přímo v balení a tedy bude jistě 100% kompatibilní (a je mimochodem mnohem dražší). Pokud je tedy obchodní strategie Samsungu v roce 2020 nabízet kompatibilitu se Smart ovladačem pouze u vyšších a mnohem dražších televizí (uvádím, že Smart ovladače dříve byly kompatibilní i u levných modelů TV, bylo to samozřejmostí a proto jsem také po ověření na webu Samsung.cz neváhal a TV a Smart ovladač pořídil), tak budiž. Ale zákazník by neměl být klamán na webu levnějších TV uváděním informací a postupů Jak spárovat Smart ovladač, pokud toto nelze provést. Zákazník pak je uveden v omyl a stejně jako já může pochopit, že Smart ovladač sice není součástí, ale pokud si ho pořídí, bude kompatibilní. Tato informace je navíc uváděna u mnoha TV levnějších řad, je pravděpodobné, že nebudou též kompatibilní se Smart ovladačem. Viz. např popis k této TV, zaskrolujte dolů, kde je výrazně uvedeno Jak spárovat Smart ovladač (je to uvedeno mnohem větším písmem než ostatní produktové informace). Jasné klamání zákazníka.


Produkt

UE65TU7172 a další TV levnějších řad výrobce Samsung


Požadované řešení

Neuvádění zavádějících informací na stránce produktů Samsung, které nepodporují Smart ovladač. Sleva na nový produkt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2020 11:47, před 4 lety

Pokud byl zákazník uveden v omyl o rozhodující okolnosti, může namítat neplatnost právního jednání, zde uzavření smlouvy. Domníváme se však, že v řešené věci se nejedná o uvedení v omyl o rozhodující okolnosti, ale spíše o uvedení v omyl ohledně vedlejší okolnosti ve smyslu § 584 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení platí, že týká-li se omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu.

Vedle toho je možné uvažovat o tom, že věc nemá vlastnosti, na kterých se strany předem dohodly. Návod na spárování ovladače podle našeho názoru totiž vyvolává v průměrném spotřebiteli zcela odůvodnitelnou domněnku, že zakoupený televizor je kompatibilní s ovladačem, neboť není rozumný důvod k tomu, aby byl u produktu uváděn návod na spárování s ovladačem, když takové spárování není vůbec technicky možné. Z tohoto důvodu se domníváme, že je možné věc reklamovat s odkazem na vadu věci ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Kromě výše zmíněných soukromoprávních důsledků by dle konkrétních okolností případu bylo možné zvážit, zda nebyla popsaným jednáním také naplněna skutková podstata nekalé obchodní praktiky vymezené v § 4 zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.12.2020 14:08, před 4 lety

Dobrý den,

velice nás mrzí Vaše nespokojenost s uvedenými informacemi u produktu UE65TU7172UXXH na oficiálních stránkách naší společnosti a nekontaktování ze strany zákaznické linky po slíbeném kontaktu. Aby mohl být Váš požadavek dořešen, doporučujeme kontaktovat opětovně zákaznickou podporu, a to na telefonním čísle 800 726 786, případně emailové adrese info@samsung.cz.

Ještě jednou se omlouváme za veškeré komplikace a děkujeme Vám za pochopení.

S pozdravem

Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2020 20:38, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o případném dořešení situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2021 23:22, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.1.2021 21:16, před 4 lety


David Kosina

Hodnocení:

Komentář: Společnost Samsung si vyžádala dodatečné dokumenty, ale reklamaci neuznala. Z jejich strany údajně nedošlo k žádnému pochybení, přesto však ze stránek stáhla u produktů informaci o spárování se Smart ovladačem. Chápu to tak, že se společnost zřejmě bojí, že by uznáním chyby vytvořila precedens. Společnost nabídla drobnou slevu jako omluvu, ale jelikož lze jejich produkty koupit mimo oficiální webové stránky u ostatních oficiálních prodejců běžně mnohem levněji, tak sleva nemá žádnou hodnotu. Pozitivně hodnotím, že ostatní uživatelé se již nenapálí. Co se týče vyřešení případu za mně osobně, nejsem spokojen a vytvářím si tedy precedens, že si již další TV Samsung nikdy nepořídím a stejně tak již žádnou nikomu nedoporučím (což jsem dělal dlouhá léta), protože jak jsem zjistil následně, tak podpora Smart ovladače není jediná funkce, kterou Samsung v tichosti ořezal. dTestu děkuji.