Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#45657Nemožnost podání výpovědi smlouvy - důvod zdražení tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2020, před 4 lety

Marcela Hříbalová

Znění stížnosti

.Mám pevnou linku a od 8.11. dojde k navýšení tarifu, který v této ceně nechci.Dle návodu jsem kontaktovala č. 800020202, které není dostupné!!! a po třetím omílání končí se slovy : děkujeme za zavolání!!!
Zkoušela jsem několikrát volat nejbližší prodejnu-Mělník a opět bez výsledku /nikdo nebere uvedené č.315626838
Mailem zrušit linku nejde,telefonicky to nejde a poštovné nehodlám platit a dle rady guru je měsíční výpověď.
Poslední možnost je osobní návštěva v prodejně a to je vynikající
v době pandemie /bylo mi 70 let /.
O2 ne aby mělo ve smlouvě nastaveno, že ten, kdo akceptuje zdražení se musí přihlásit, ale z jejich prospěchu to má naopak
a ještě je to složité a preferujete návštěvu prodejny.
Ještě, že jiné velké firmy, s kterými jsem komunikovala, jsou dostupné telefonicky !!!


Produkt

pevná linka - Volání ČR


Požadované řešení

Výpověď - zrušení pevné linky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2020 12:10, před 4 lety

Z ne příliš srozumitelného obsahu stížnosti vyplývá, že v řešené věci jde pravděpodobně o tzv. jednostrannou změnu smluvních podmínek.

Jednostranná změna obchodních podmínek za určitých podmínek, které předpokládá zejména § 1752 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, je zásadně možná.

Ohledně jednostranné změny smluvních podmínek dospěl Český telekomunikační úřad ve své monitorovací zprávě ze srpna 2018 (dostupné z: https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/ctu/monitorovaci-zprava-c.8/2018/obrazky/mz-2018-08.pdf) k tomu, že povinnosti informovat o jednostranné změně smlouvy nelze dostát pouhým sdělením, že k takové změně v dohledné době dojde. Pokud se má účastník kvalifikovaně rozhodnout, zda mu zamýšlená změna bude vyhovovat nebo ne, a uplatnit tak své právo na ukončení smlouvy, musí být o změně informován komplexně a způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud společnost tarif pouze bez dalšího podrobného oznámení/vysvětlení, učiněného ve formě zvolené pro vyúčtování, změnila, není tato změna vůči spotřebiteli účinná a spotřebitel má možnost domáhat se snížení vyúčtování na cenu, která byla dojednána v původním tarifu.

Jestliže spotřebitel nebude nové smluvní podmínky akceptovat, může smlouvu zrušit bez jakékoliv sankce, a to kde dni nabytí účinnosti připravovaných změn. O tomto právu by měl být dle § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, poskytovatelem včas a řádně informován.

Forma, ve které je možné smlouvu vypovědět, může být mezi stranami ujednána ve smlouvě. V takovém případě je nutné tuto formu dodržet. Obecně doporučujeme spotřebiteli neprovádět projevy vůle směřující ke zrušení závazku jinou, než písemnou formou. Doporučujeme společnost informovat jednak skrze kontaktní e-mail, jednak skrze doporučený dopis, který může směřovat na nejbližší provozovnu společnosti. Žádost o zrušení smlouvy musí být společnosti doručena nejpozději ke dni, kdy nové podmínky nabývají účinnosti, proto doporučujeme i elektronickou cestu, není-li smluvním ujednáním vyloučena (to není příliš pravděpodobné).

Pokud spotřebitel změnu řádně a včas odmítne, závazek zaniká. Společnost není nadále povinna poskytovat spotřebiteli služby; spotřebitel není povinen poskytovat peněžní protiplnění.

V případě, že společnost nebude zrušení akceptovat, může se zákazník obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti postupu společnosti. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.11.2020 13:05, před 4 lety

Dobrý den,

kolegové z výpovědního oddělení jsou k dispozici od 8:00 do 19:00. Pokud se zákazníkovi nedaří s kolegy spojit, má možnost podat výpověď přímo na prodejně či písemnou formou, viz https://www.o2.cz/osobni/odchod-od-o2#accordion-a17390-a17391. V rámci samoobsluhy Moje O2 má zákazník možnost také předat tzv. Dotaz na zrušení, na jehož základě mu nejpozději do 5 dní kolegové volají a výpověď s ním dořeší.
Jestliže na zrušení služby z důvodu změny podmínek stále trváte, napište nám prosím číslo dané pevné linky a datum narození z důvodu ověření. Zajistili bychom deaktivaci služby bez výpovědní lhůty.

S pozdravem

Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.11.2020 11:44, před 4 lety


Marcela Hříbalová

Hodnocení:

Komentář: Nelze se spojit s O2 telefonicky a ani s pobočkou Mělník /nezvedají telefony /, samoobsluhou rovněž ne- je zde opět zákaz. tel. číslo a další tada byla - dojít na pobočku/v době pandemie vstřícné / a guru mi v mém případě radil podat písemně výpověď, což v mém případě neplatilo.